• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är det GRINIGT

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Nu är det GRINIGT

Jag gick en sväng med BONZO nu och det var ingen barnlek. Det blåste så in i h.....e så den lille vovven höll på att ramla omkull. Jag kunde knappt andas i motvinden. Vi är hemma i värmen igen och gosar till det med att se vad alla kompisar HBK sysslar med.

Efter storm kommer bättre väder och vi kan byta kläder. Våren är på väg! Jag känner det på mig.

S-Å :cool:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Gomorron! Jag var ute en sväng i morse och kollade husbilen efter stormen och den gigantiska jättevärldssensationen tycks vara ett faktum! Bilen blänkte så fint i det svaga gatulyktsljuset! Jag borde kanske tillägga att bilen inte blivit tvättad efter Spanienresan i januari; 700 mils ackumulerad smuts från halva Europa!

För säkerhets skull ska jag kolla lite närmare när dagsljuset har kommit, men det såg verkligen lovande ut. Detta ska hädanefter bli min melodi: att låta vädrets makter sköta om biltvätten!

Jag ser fram emot nästa storm! När den kommer, så springer jag ut med min sprayflaska med grönsåpa. Vad gäller miljöaspekten, så tror jag inte att lite grönsåpa är så farligt. "Av tall är du kommen, tall skall du åter varda"!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 52940

Guest

Så här ser vår bil ut efter Påkörning bak vid ett röd ljus...inte stormen..
Anita o Dage
img_2211.jpg

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest

Anita o Dage, det var Grinigt. Vad gör Ni åt detta??

F

F.d. 3727

Guest

Fy fanken vad tråkigt sådant där känns. Hoppas det var en snubbe med försäkring så den delen klarar ut sig och ni får bilen lagad fort som "blinken". Trist start på husbilsåret, hoppas fortsättningen blir bättre.

Glad hälsning från Vinterstaden.

F

F.d. 52940

Guest

Det var en busschaufför 12 ton tung buss ..Hade stannat för rött ljus...Vi hade varit på Bella center på lördagen o övernattade på Apsalons camping.. han väl bara någon km ..skadorna ser inte mycket utifrån men inne är det rena kaoset sängen har flyttats 2 dm... så vi hoppas det finns försäkring .. vår bil var 4 mån ..en stor investering som gick upp i rök..o vår framtid med våra husbils utflykter..för en tid iallafall.. hur länge vet vi inte ännu..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52938

Guest

Hej på er!
Lite storm och regn va f..n gör det! Nä passa på att göra det man säger att man inte har tid med i vanliga fall, så ska ni se att de här skitvädret snart slutar, (garanti?).
Fixa lite god mat,öl,vin kanske en liten knaber,tänd några ljus och bjud hem några goda vänner så blir allt mycket roligare.
MVH Frank59

:music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Dig Frank. Har gjort allt detta som Du skriver. Tittar nu ut genom fönstret men inte f-n har det slutat att blåsa för det. *L*

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Anita & Dage, fy va tråkigt får verkligen hoppas att de har fösäkring.

Jappe, vilken bra tvätt. Hädanefter kommer alla att se fram mot lite oväder om det sköter om biltvätten.

Regnvädret med blåst drog förbi här i natt så vi hann inte ut med tvättmedlet.

:yes: Carina

F

F.d. 4879

Guest

Shit happens! Har svårt att tro att busschauffören körde på er med flit. Klart att bussbolaget är försäkrat även om det är Danskt. Har ni helförsäkring på er bil så får ni den lagad eller inlöst inom mycket snar framtid. Sen löser bolagen det hela sins imellan. Är det erat fel så får ni betala självrisken. Är det inte ert fel så betalar ni ingenting. Antagligen så har ni även rätt till en hyrbil av samma slag som det försäkrade fordonet under tiden det tar att skadan regleras. Visst fan är det tråkigt men ni klarade er själva och det materialistiska går alltid att ersätta.

Sa han som begravde svåger nummer två och den tredje i släkten på två månader idag..

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Kölis

Vi får verkligen beklaga, så många begravningar på så kort tid. Då är det helt klart grinigt.
Hoppas att det vänder nu!

F

F.d. 1082

Guest

Heeelt otrolgt,nu ska jag börja med grönsåpa!!!!!!!!!!!!!!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Absolut! Jag menar inte Absolut, utan absolut!

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jappe. Hur blandar du Grönsåpan? Frågas---kom

Jag är nybörjare på området, måste betonas! 100% grönsåpa: mycket god verkan. 75% grönsåpa: god verkan. 50% grönsåpa: mindre god verkan. Den intelligente läsaren begriper givetvis att dom felande procenten utgörs av vatten (H2O).

Dock, med bristande praktisk erfarenhet i ämnet, så kan jag inte helt bevisa riktigheten i ovanstående påstående! Menar jag ändock att så länge man begränsar vatteninblandningen till kanske högst 66,666osv. % (2/3), så uppnås rimligt god verkan.

Min erfarenhet av grönsåpsbiltvättmetoden är, under förutsättning givetvis att vädrets makter (storm och ösregn) spelar med, att oomkullrunkeligen mycket god effekt med ovanstående beskrivna metod kan uppnås!

Jappe

Senast ändrad:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Hej

När det ser ut så här i Färgelanda, då blir jag Grinig.
Sänder med en bild på eländet, jag som ska till Göteborg i morgon.
Hoppas att det lättar och vägarna blir rena så vi kan möta ett par medlemmar på Stig Center i morgon

IMG_0161.jpg
klicka på bilden

Toppen