• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigationsprogram till Pc

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

Min installation af PC i førerkabinens instrumentpanel - midterkonsol - dashboard.

For cirka 7 år siden tog jeg fat i problemet med en seriøs montering af PC til GPS i førerkabinen og metoden ses efterhånden også anvendt mere og mere med fabriksinstallerede GPS skærme i store almindelige personbiler.
Problemet med de fabriksinstallerede er, at de kan være vanskelige at opdatere til nyere og mere kapacitive programmer og processorer efterhånde som udviklingen melder sig.

3lenovo.jpg - sådan ved parkeringProject2.jpg

PC'en bruges nu mest på længere ture så passagerer kan følge med på seværdigheder via links på kortet, og til gennemgang af rejse m.m. når camperen holder stille, men kan mere end fuldt ud gøre det samme som den lille e- book i loftet.

Jeg anvender Route 66 2005, Route 66 sync. 2011, Garmin Mapsource, AutoRoute 2010.
Datoren kan let anvende dem alle - ochså samtidig med opdelt skærm eller på samtidige sider.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigationsprogram till Pc

Snygg installation!

Jag önskar att du testade navigering med iPad, med din uppfinningsförmåga hade du säkert tillfört en hel del.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

Tidligere har jeg anvendt en 4 " PDA - lomme PC monteret på bagsiden af sol skydd.
Nei det rakte inte, selv om internet var muligt, hukommelsen acceptabel men navigationsprogram var miserabel.
Det værste var dog størrelsen at læse oplysninger fra - se forskellen i størrelsen mellem en 4" och en 10"
4t pda 10t laptop.jpg

Ja jeg beklager - det er legetøj' for mig i husbilen och hjem.


Til vandring i by och natur anvender jeg Garmin for fodgængere.
Mobiltelefonen er god som telefon, radio och snabb foto.
 
Toppen