• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nattlig attack

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Så du menar att de här som fått stenar/ägg mm kastad och eller att man bankar på natten på husbilen har brett ut sig, genom att de har satt ut markis, möbler, cykel mm... Och/eller ställer sig i vägen för badande eller andra mm...
Är det det du menar att de har gjort och då har omgivningen retat sig på dem.. .?
Ja, tyvärr är det ju så sett till helheten, tyvärr drabbar ju oftast straffet inte de/den som bär sig dumt åt, utan det sker med fördröjning när omgivningen har blivit tillräckligt irriterad. Sedan finns det ju de som konsekvent struntar i alla förbud om camping, privat väg, privat mark, eller terrängkörningsförbud, det får vi ju alla äta upp efterhand när det kommer upp ännu fler förbudsskyltar och bommar.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Vi besökte en campingplats på Öland för minst 10 år sen. Då hade vi Kroppkaketräff med HBK (mycket trevligt och gemytligt). Det var första (och enda gången) hittills som vi varit på en campingplats. Jag visste ju inte hur man loggar in/ut osv, så för oss är det enklare att slippa krånglet.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Ja, tyvärr är det ju så sett till helheten, tyvärr drabbar ju oftast straffet inte de/den som bär sig dumt åt, utan det sker med fördröjning när omgivningen har blivit tillräckligt irriterad. Sedan finns det ju de som konsekvent struntar i alla förbud om camping, privat väg, privat mark, eller terrängkörningsförbud, det får vi ju alla äta upp efterhand när det kommer upp ännu fler förbudsskyltar och bommar.
Vad andra gör/gjort för att utsättas för skada vet jag inget om...
Men att försöka misskreditera de drabbade med sin egen uppfattning om hur saker o ting har hänt.... Är nog kriminellt och hör säkert inte hemma här på Hbk's forum ..

Här kan du/ni läsa om att misskreditera någon.

Är det ett förtalsbrott att misskreditera kollega

Brottet förtal regleras i 5 kap. 1 § Brottsbalken, se http://www.lagen.nu/1962:700 . Det krävs enligt lagtexten att någon utpekat någon annan såsom brottlig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning.

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Men att försöka misskreditera de drabbade med sin egen uppfattning om hur saker o ting har hänt.... Är nog kriminellt och hör säkert inte hemma här på Hbk's forum ..

Brottet förtal regleras i 5 kap. 1 § Brottsbalken, se http://www.lagen.nu/1962:700 . Det krävs enligt lagtexten att någon utpekat någon annan såsom brottlig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning.
Du har mist sagt konstiga uppfattningar om det mesta, men det här toppar allt! Du visar ingen som helst förståelse för de större sammanhangen utan tror att du alltid är medelpunkten. Jag föreslår att du läser en gång till (minst)! då kanske du förstår att det inte alls handlar om dej, utan om hur en del av de som fricampar förstör för oss alla, genom att inte visa hänsyn varken till omgivningen, lagar och regler, eller äganderätt. Om du själv känner dej träffad får du naturligtvis själv avgöra! Hur är det förresten, är det inte förbud mot fricamping i Grekland tyckte att jag såg någonstans?

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Skärpning Peter. Det där är inte bara villfarelse..., det där är riktigt lågt!

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Du har mist sagt konstiga uppfattningar om det mesta, men det här toppar allt! Du visar ingen som helst förståelse för de större sammanhangen utan tror att du alltid är medelpunkten. Jag föreslår att du läser en gång till (minst)! då kanske du förstår att det inte alls handlar om dej utan om hur en del av de som fricampar förstör för oss alla, genom att inte visa hänsyn varken till omgivningen, lagar och regler, eller äganderätt. Om du själv känner dej träffad får du naturligtvis själv avgöra Hur är det förresten, är det inte förbud mot fricamping i Grekland tyckte att jag såg någonstans?
En undran.... Hur många gånger har du varit med husbilen i Grekland..?

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vi besökte en campingplats på Öland för minst 10 år sen. Då hade vi Kroppkaketräff med HBK (mycket trevligt och gemytligt). Det var första (och enda gången) hittills som vi varit på en campingplats. Jag visste ju inte hur man loggar in/ut osv, så för oss är det enklare att slippa krånglet.
Den enda jag var på under förra säsongen, där körde man fram till bommen, höll fram kortet då öppnade sig bommen, körde in och valde plats. Sedan omvänt vid utkörning. Det gick faktiskt väldigt smidigt. Ingen väntan eller några andra problem.

Senast ändrad:

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Inskränkt är väl om man inte har varit med om en situationen.... Men sitter ändå och skriver på ett forum som om att man vet bäst i saken... :blabla:
Inte min uppfattning om användningen av ordet. SAOL nämner "begränsa" men även andra ord jag inte vill ha med i detta sammanhang.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Jag fick ett mycket allvarlig telefonsamtal från polisen i fm om Drepano och skadegörelse på husbilar och om vapen? ...... Jag måste infinna mig på polisstationen i morgon fm.

Så nu tänker jag göra såhär...
Jag lämnar nu över tråden till er som ändå vet bäst om dessa händelser här i Grekland...

Så varsågod nu får ni ta över och fortsätta tråden med att skriva om vad ni vet om det som händer och gäller här Grekland framöver...

Medan jag tänker sätta mig i solen och njuta av värmen...

Tack för mig..

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2025
Jag fick ett mycket allvarlig telefonsamtal från polisen i fm om Drepano och skadegörelse på husbilar och om vapen? ...... Jag måste infinna mig på polisstationen i morgon fm.

Så nu tänker jag göra såhär...
Jag lämnar nu över tråden till er som ändå vet bäst om dessa händelser här i Grekland...

Så varsågod nu får ni ta över och fortsätta tråden med att skriva om vad ni vet om det som händer och gäller här Grekland framöver...

Medan jag tänker sätta mig i solen och njuta av värmen...

Tack för mig..
Du får ju berätta storyn till slut, inte lämna oss i en cliffhanger för alltid....:)

Toppen