Tittade litet på antalet inlägga på forumet de senaste 90 minuterna och jämförde samtidigt med trafiken på facebook i vår grupp där. Här var det ett tiotal inlägga och på fb säkert minst 5ggr så många trots att bara en tiondel av oss är med där. Jag tror detta är ett tydligt tecken på vart utvecklingen är på väg. Vi hade en tråd i ämnet förra helgen och många som skrev där var mycket negativa till fb och kunde inte tänka sig att deltaga där. Jag tror att de snart blir en mycket liten grupp kvar men att de flesta andra aktiva flyttar sin aktivitet till fb. Ja vi har många medlemmat men det är inte så många som deltager aktivt. Tittar man på hur många vi är påloggade ger det en falsk bild då många stannar påloggade på pc paddor och telefoner. Antalet som verkligen är igång är nog betydligt färre. Något att fundera på över fredags groggen i mörkret.
Antalet nya inlägg under dygnet är när jag skriver detta 17 - 6 till facebooks favör. Antalet inlägg i redan startade trådar är ännu mera i fb's favör.
Senast ändrad: