• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Musiktråden.

Jag förstår mig inte på den sortens "musik"! Attraktionskraften är stor hos hos målgruppen: osäkra tonåringar! Att tjäna pengar på detta cyniska vis, betraktar jag som oetiskt! "Musiken" går rätt in i hjärtat på svaga tonåringar och följderna blir ofta social misär, TROR JAG! Men det är ju klart, the establishment (rättsväsendet med dyra advokater, polisen, sjukvården, alla omhändertagande institutioner m.m. m.m.) ska ju också ha sin del av kakan!

Jag var på väg att kalla det ett "självspelande piano" som lever sitt eget liv i samhället, rättfärdigat av vissa gruppers krav på försörjning! Rör inte systemet!! Undrar vad Konfucius hade sagt om dagens samhällssystem!! Han hade nog blivit konfys!

Jappe

Senast ändrad:

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
F

F.d. 14324

Guest

Jappe, det är möjligt att du har rätt! Men din djupgående analys av det här blev för mycket för mig i denna sena timme och jag nöjer mig med din första mening i inlägget som jag tror att jag förstått glasklart.:)

Här kommer ett par låtar som hör till mina absoluta favoriter, framförda av band som haft sin beskärda del av både sprit och drogproblem! förmodligen har det rullat in en och annan dollar och pund för dem men jag gillar dem ändå.:D

Thunderstruck - YouTube

Kiss - Detroit rock city - YouTube

keep on rocking //Jocke guitariste 1.gif

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Just de, å den hittade du!

Lägger den till favoritlistan, som nu börjar bli rätt lång!

Ha en trevlig kväll

Kåre

F

F.d. 53078

Guest

Dax för riktig musik med riktigt duktiga musiker och kompositörer

Bör lyssnas i en riktig musikanläggning (Harman/Kardon)

Skruva upp volymen slut ögonen och bara njut

Shine On You Crazy Diamond (Pink Floyd) - The Royal Philharmonic Orchestra - YouTube

Comfortably Numb - Pink Floyd (Orchestra Version) - YouTube

Om jag får ta med mig en skiva när jag dör så blir det troligtvis Pink floyd.

Paradise By The Dashboard Light - Orchestra Version - YouTube

Jim Steinman en mycket driftig komositör som har skrivit bra musik till många kända artister, musik man inte tröttnar att lyssna på.

The London Symphony Orchestra - MacArthur Park - YouTube

En gammal komposition av Jimmy Webb men mera känd avdiscodrottningen Donna Summer

Brothers In Arms - Dire Strait's cover by Vienna Symphonic Orchestra - YouTube

Mark knoppfler världens bästa gitarrist i sin klass har fortfarande inte lyckats att komponera en dålig låt.

Glömde min violin favirit Caitlin Dotcodotza som ger allt på sina konserer en upplevelse att se live.
Lasershow (Piratas del Caribe) & Violin Electrico Laser-Al aire libre.mpg - YouTube

Senast redigerad av en moderator:
Toppen