• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Motoroptimering

Tuppolino

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30419
Medlemskap
2024
Hej, är tacksam för tips och egna erfarenhet angående motoroptimering med styrbox. Jag är intresserad av att om någon har konstaterat nackdelar med t. Ex motorfunktion, start, förbrukning,, minskad prestanda efter en viss tid. Jag har bara läst om positiva erfarenhet..... Kan det vara sant??? Min HB är en Fiat Ducato 130 multi jet fron 2010, optimering med 25 hästkraft. Tackar för alla svar. Vi ses på väg.... Franco

Bilagor

• Dieselkraft_CRDE_Tuningbox_Effektbox.jpg
    Dieselkraft_CRDE_Tuningbox_Effektbox.jpg
    102,6 KB · Visningar: 19

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag hade kcr box i min Fiat 3,0 -08 men jag tyckte inte det gjorde något skillnad sen tog jag kontakt med gdm proformers i vallåkra ,, jag fick 50 hk mer och 100nm vilken skillnad och det kostade bara 3500kr betydligt billigare än bsr som gör samma sak,,,,kolla på hans hemsida han har både mb och Fiat och även personbilar
Vet att tråden är gammal. Ar hittade du din kcr box? Köpt min husbil begagnad. Vet inte om ett sitter en box. Vill gärna ta bort den i så fall.

Toppen