Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om det är undertrycket i tanken som gör att motorn vibrerar. Vad är det då som gör att undertrycket minskar eller försvinner när motorn har gått några minuter.
Var kommer luften i då? Nog måste det väl vara genom ett litet hål i tanklocket?
Det här med att man suger luft från tanken av miljöskäl var något nytt för mig. Det kan inte vara vacumpumpen som gör jobbet, utan måste vara en slang från insuget före turbon. Vansklig konstruktion i så fall, för risken är ju stor att den slörpar i sig diesel om man överfyller. I alla mina bilar, tyska som franska har alltid haft en ventilationshål i tanklocket. Det är inte så att ni skämtar Aprillo redan nu?