Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har inte läst sidan 2-11, men räddningstjänsten är ju ganska lata av sig o vill slippa en massa besvär, eller "förebyggande" som de kallar det.
Som jag skrev redan i inlägg # 137 var de fyra metrarna ursprungligen ett "triveselavstånd", rekommenderat av campingplatsägarna, som dessutom av myndigheterna ansågs uppfylla kravet på brandskydd.
Huruvida ett kortare avstånd, t.ex. 3 meter, också uppfyller kravet på brandskydd har mig veterligen aldrig utretts.
Pålle
Jag har inte läst sidan 2-11, men räddningstjänsten är ju ganska lata av sig o vill slippa en massa besvär, eller "förebyggande" som de kallar det.
något av det mest korkade jag läst.Påstå att räddn.tjänstens förebyggande arbete bedrivs av lathet.Det bedrivs av omtanke omsorg av 3:je man i vårt samhälle.Samt i samråd med försäkringsbolag för att minimera risker Bl.a.Men lathet finns inte med på listan.Det är något som du sprider ut och får stå helt för dig.
– Även om det heter allmänna råd ska det följas om inte campingägaren kan visa att samma brandsäkerhet kan uppfyllas på annat sätt, säger brandinspektören Samo Podgrajsek Sarén.
På Gullbrannagården har räddningstjänsten gått med på att säsongsliggare, vars ekipage är mer omständliga att flytta, kan få vara kvar sommaren ut med kortare mellanrum än fyra meter på villkor att det finns brandsläckare och fungerande brandvarnare i varje husvagn och förtält.
På Gullbrannagården har räddningstjänsten gått med på att säsongsliggare, vars ekipage är mer omständliga att flytta, kan få vara kvar sommaren ut med kortare mellanrum än fyra meter på villkor att det finns brandsläckare och fungerande brandvarnare i varje husvagn och förtält.
Att inte sätta upp förtält förtar väl en hel del av campingupplevelsen