Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser
......men visst händer det att husbilar brinner.
Brand i husbil – kylskåp fattade eld
TommyD
Inga bilder, finns inget bevis!!
Kommer osökt att tänka på då jag i min ungdom åkte första gången utomlands och resan gick till Kanarieöarna, om man inte räknar in våra grannländer. Blir fruktansvärt besviken då vi efter landning bara har åkt genom ökenlandskap och reklamskyltar innan vi kom till lägenhetshotellet, jag hade ju sett alla underbara bilder i resekatalogerna och ingenstans visades den tråkiga naturen.
Hotellets namn hade samma namn som serien som spelades in på Grand Canaria med med Micke Tornving, Playa del sol.
Kommer upp på hotellrummet och lägger resväskorna i sängen för att sen utforska lägenheten, jag får panik då jag ser att det brinner inuti ett skåp på elkablarna, jag lyckas blåsa ut lågan. Vi rusar ner till receptionen och försöker förklara i stressen att det brinner i ett skåp och vi lyckades släcka elden.
Killen bakom disken var lugn och sa att han fixar det, vi kan gå upp till rummen så kommer han om en stund. Jag minns att det kändes som ett fruktansvärt skitland som skiter i allt, brinner i skåpen, ökensand och reklamskyltar, SKITLAND!!! Tjafsade med min partner om att jag blivit lurad, vet att vi bråkade innan vi ens varit på hotellet i 15 minuter, skulle tro att jag vid det tillfället längtade hem och upp till Norrland för att fiska ädelfisk istället.
Den resan blev fantastiskt rolig och helt underbar, första gången man verkligen fick bra kontakt med andra människor än från sin egen ort, hade vi haft facebook hade vi förmodligen haft kontakt än idag eller iallafall en bra lång stund efter vår resa med delar av gruppen. Vi var på diskotek som var så spejsade att man trodde man befann sig i framtiden. En av grabbarna minns jag sa att att den ena tjejens pappa var chefsåklagare, OCH, kunde inte bry mig mindre, förresten visste jag inte ens vad åklagare var för något.
Det var iallafall delar av överklassen vi träffade, en Göteborgare som tagit en sista minuten resa för att för att hans tjej hade lämnat honom och han hade inga pengar. En morsa med son, sonen var strax under vår ålder. Mamman var där som älskarinna och fick resan betald för sig och sonen, gubben som betalde hade även med sig sin FRU så dom fick träffas i smyg. Både morsan och grabben var med oss, kanske inte när vi festade loss som hårdast men annars. Det hände så galna grejer, fast det får bli skrivet någon annan gång någon annanstans.
Några veckor efter hemkomsten berättade min partner att den ena killen hade dött i en sprängningsolycka, han som var tillsammans med dottern till åklagaren, han sprängdes precis när vi kom hem. Dom var vilda på att festa, precis som om dom äntligen hade blivit utsläppta på grönbete för första gången, höll dom på med dynamit också.
Fast det i själva verket var Lars Tingström som placerat ut en bombväska. Det finns en redig belöning på den som löser Palmemordet och det finns vissa som tror att lösningen fanns hos Tingström. Tingströms sista dagar i livet försöker åklagardotter bli hans assistent och man kan ju bara spekulera i varför.
Oj vad jag gled ifrån ämnet!
Det går nån timme sen kommer receptionisten, själv var jag helt slut mentalt efter all stress och tjafs. Då går han fram till skåpet som det brann i och tänder eld på elkablarna igen, jag vet inte om jag rusade fram till honom eller om jag frågade vad han höll på med, men han förklarade att det var en varmvattenberedaren, den måste brinna.
Sen började min första semester utomlands.
Jag vet att jag var skeptisk till den där lådan det brann i under några dagar, gas har man i husvagnar och inte i bostäder.
Det jag ville komma fram till, jag har inga bilder kvar och således kan jag inte bekräfta att detta är sant, precis som branden i kylskåpet.