Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser
Jag menar att om det viktigaste för dig... med ditt ifrågasättande... är att få reda på fakta som du skriver... så borde du vända dig till dem du ifrågasätter och fråga på vilken fakta de bygger sina rekommendationer. Här på detta forum blir det bara spekulationer och tyckande. Brandmyndigheten har ju här ingen möjlighet att gå i svaromål. Om det är som du skriver att fakta är det du efterlyser... så är mitt råd... vänd dig till dem du ifrågasätter o fråga på vilken fakta de bygger sina slutsatser. Du synes ha lagt ner en hel del energi på att i inlägg ifrågasätta 4m och har säkert lite energi över till att formulera ett epostmeddelande till Mora brandchef och ställa den enkla frågan "på vilken fakta bygger ni era rekommendationer om minst 4m...'
Återkom gärna och delge oss andra vad du fick för svar. Du undrade hur jag menade.. Det var det jag menade.....
Ok jag förstår vad du menar men håller inte riktigt med.
Frågan togs upp här i vårt forum som ett diskussionsämne oss medlemmar emellan. Som du säkert sett så är det många i tråden som ifrågasätter om allt är rimligt. Brandchefens åsikt är väl rätt klar. Du, jag och många andra medlemmar deltar med tankar, ideer, våra åsikter och även fakta.
Är det rimligt med 4 meter på en ställplats, är 4 meter ett krav eller en rekommendation, tog brandchefen i lite väl mycket när han talade om ond bråd död, hur stor är risken egentligen i praktiken osv.
Det är sånt som det har vridits och vändits på och många åsikter har kommit fram.
Vissa hävdar att det alltid skall vara 4 meter avstånd och att risken för brand är stor. Eventuella befintliga rekommendationer och uttalanden får absolut inte ifrågasättas.
Andra kanske är mer intresserade av om det verkligen är rimligt, skall det gälla även ställplatser och står rekommendationer och uttalanden verkligen i proportion till risken.
En ganska sund diskussion där en del intressant kommit upp. Visst är det mycket spekulationer och gissningar och vi lär ju inte lösa några stora frågor här men vi lär oss säkert en del.
Det jag personligen saknar i den här tråden är att dom som så envist hävdar att man t.ex. inte skall ifrågasätta brandchefens uttalande eller vissa rekommendationer tar fram konkreta argument för att dom är rimliga istället för att som nu bara peka på att dom finns och i princip bara hävda att dom inte är framtagna av amatörer.
Då kan vi ju få en trevligare diskussion och kanske ändrar några av oss uppfattning.