• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband - så blev min lösning.

F

F.d. 28368

Guest
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Lånar också denna tråd genom att fråga om kontantkort.

Åker till Italien och kommer ha med mig min IPAD (oper.oberoende). Vill kunna surfa och läsa e-mail. Vilka kontantkort använder ni av. Har inte alltid access till WI-Fi.

Tar tacksamt mot tips på vad ni använder

Jag är också intresserad av kontantkort för mobilt bredband i Italien, då vi kanske tar dem vägen hem till Sverige från Spanien. 3 finns i Italien och skulle kanske kunna vara ett alternativ.

www.tre.it

Jag var i London nyligen och köpte ett kontantkort hos three.co.uk, vilket fungerade bra. Jag skulle nog ge 3 en chans i Italien också.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Hej Gunilla o Kenth!
Det gäller Net1.
Har ni prova den nya Rev-B modem, R-90. Med detta modem höjes hastigheten upp till 9,3 Mbit/s. skriver dom.
Om är där märkbar skillnad?
Mvh.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Jag lyckas inte få en hållbar connect mitt i centrala Kristianstad med R90, jag får nog asa ut den på landet o testa där!
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Hej carnival!
Kula att du skriver, läser "många" av dina inlägg.
Hur stor är den nya router R-90 jämfört med 35:an?
Är där skillnad på antennen bättre eller sämre än 35:an?
Är du nöjd med 3.28 Mbt/s & 0.57 Mbt/s , jag har säkert läst vad du hade innan men kan inte hitta det!
Bor man i "snapphane byggd då är kommunikationerna i rymden inte givet att det funkar, (som exempel GPS 5 satteliter, på andra ställe i Skåne 8 satteliter normalt).
Jag trodde jag skulle kunna "skippa" fasta Telia, med Net1 men.
Mvh.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Hej carnival!
Kula att du skriver, läser "många" av dina inlägg.
Hur stor är den nya router R-90 jämfört med 35:an?
Är där skillnad på antennen bättre eller sämre än 35:an?
Är du nöjd med 3.28 Mbt/s & 0.57 Mbt/s , jag har säkert läst vad du hade innan men kan inte hitta det!
Bor man i "snapphane byggd då är kommunikationerna i rymden inte givet att det funkar, (som exempel GPS 5 satteliter, på andra ställe i Skåne 8 satteliter normalt).
Jag trodde jag skulle kunna "skippa" fasta Telia, med Net1 men.
Mvh.

Jag er nöjd :) Bor i et sort hul och med Net1 ingen problem, R-90 giver bedre trådlös wifi enn D-35 gjorde, tyckar den er myckat stabil.

Telenor och 3 har bare 2g her jag bor, och fastnet gjorde jag måtte skifte modem, hver gang det var åske.

Vi har nu også köbt hus i skåne ved Svenstorpsjön, och der skulle Net1 også väre mycket bra, så undervejs dertil har vi også uppkobling til nettet :)

Prat med Lasse, du kan köbe via honom och om du inta er nöjd kan du returnere innom 14 dage, husk at få riktantenn også, giver mycket bedre uppkobling.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Tack carnival !
Nu är " Lasse" nära!
Skriver till dej!!!
Mvh.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Mobilt bredband - så blev min lösning.

Hej Tom. Använde du extern antenn?

Krister

Mitt i stan borde det inte behövas... Den externa antennen finns några mil härifrån tillsammans med D35:an.
Får väl göra ett fälttest i sommar, men vet inte riktigt vart jag ska sätta den externa antennen. Bussen är ju drygt 4 meter hög o antennen är ju längre än en halvmeter. Fri höjd i Sverige är 4,5m - blir kanske att köra omkring som en radiobil på tivoli med entennen släpande under broarna :)
 
Toppen