Sv: Mercedes Sprinter hembygge
Hej Finn, premiären blev campingen Skantzö camping i Hallstahammar i helgen med tre nätter och det gick ungefär som i hade förväntat oss, mycket saker kvar att ordna men den är redan nu något bättre än vw-bussen vi hade tidigare så det kändes som vanligt fast det mesta är en storlek större. En vw transporter t4 var om man ska vara ärlig en aning för liten för två vuxna och två barn, men den var otroligt smidig.
Ingen 12 volt var klar i bodelen och 220 löste jag på plats med några snabba ingrepp på bilens motorvärmare så vi fick lite kräm till kylboxen.
Självklart går båtresan till Danmark den sjunde, jag har ju längtat dit hur länge som helst nu (sen sist vi var där) och det enda som är hugget i sten är båtresan dit (avbeställningskydd, vad är det?!) och en eller två dagar vid Legoland.
I övrigt så är det hela väldigt öppet med Fur, Mors, En kalkgrotta i närheten av Lund (dk)
Hit kanske Ribe mfl.... Listan kan göras lång på ställen vi vill åka till men vi tar nog en dag i taget för skiner solen så vrids ratten mot närmaste strand och all annan planering utgår!
Hemresan blir när den blir och kanske blir det broarna på hemvägen och då hamnar vi i Skåne, där borde det väl gå att roa sig också för i Skåne har vi väldigt mycket att utforska. Vi får se hur länge inspiration, barnens humör och pengarna räcker.
Jag är tydligen inne på min tredje byggfria dag om man bortser från en motortvätt och några batterilyft igen för att hitta den optimala placeringen, men nu får det vara slut med denna lathet och från i morgon så gäller det att jobba på, all kompledighet är nu förbrukad!
Bunkring inför lilla premiärturen.
En isolerad ytterst provisorisk lastvägg, bortskänkes mot avhämtning om någon tänker bygga en vinterbil,, endast använd en gång i ren desperation och med tanke på tidsåtgången för att malla upp den och såga ut den samt montera den så är den riktigt bra.
Jahaja, baksmällan efter förra veckans bravader. Det syns ganska tydligt var jag hållit till på verkstan och det tar nog en kväll att bara rensa upp igen.
mvh jocke
Ps, haka inte upp er på min parkering, affären jag parkerade vid är nedlagd så det var tomt på hela parkeringen och då kände jag att jag kunde stå där. Skulle det komma fem bilar med tillstånd att stå där samtidigt till denna nedlagda affär så hade jag givetvis flyttat på mig.