• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mercedes service

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Min Frankia Platin 7900 årsmodell 2022 skall in på sin första service.
Någon som gjort en första service hos en auktoriserad verkstad och kan rekommendera någon, gärna runt Göteborg med omnejd.

Visste att det skulle vara dyrt men hade inte räknat med att det skulle kosta 22517 kr hos Hedin Bil.
Servicetjejen skämdes när hon gav mig priset..

Bosse
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vi nyttjar VEHO till våra mersor, närmare bestämt i Västerås och Örebro, just dessa är mycket kunniga och seriösa häromkring. Vet inte vilken som är närmast dej.
Skicka en offertförfrågan så du har något att jämföra med.

Trucks

Edit: jag ser nu att veho inte finns i ditt område.
 
Senast ändrad:

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Hedins i Linköping första service ca 13000kr, andra service 8000kr förra året. Men nu har Sveriges finaste (lyxigaste) MB anläggning öppnat i Linköping så priset har säkert gått upp. Storstäder som Göteborg bör vara dyrare!
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Hedins i Linköping första service ca 13000kr, andra service 8000kr förra året. Men nu har Sveriges finaste (lyxigaste) MB anläggning öppnat i Linköping så priset har säkert gått upp. Storstäder som Göteborg bör vara dyrare!
Tack för svaret, kan vara värt att höra vad de skall ha, kanske lönar det sig att ta en tur till Linköping..
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Vi nyttjar VEHO till våra mersor, närmare bestämt i Västerås och Örebro, just dessa är mycket kunniga och seriösa häromkring. Vet inte vilken som är närmast dej.
Skicka en offertförfrågan så du har något att jämföra med.

Trucks

Edit: jag ser nu att veho inte finns i ditt område.
Tack för svaret, såg att de fanns lite överallt. Frågat efter pris i Malmö nu..
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Tack för svaret, såg att de fanns lite överallt. Frågat efter pris i Malmö nu..
Spännande.

Jag brukar använda mig av en tjänst som heter autobutler.se.

Man får göra en kort profil på sig själv namn och e-post den bil det gäller.

Sen väljer man vad man vill ha gjort. Väntar ett par timmar sen får du massor av offerter i ditt närområde.

Använde denna tjänst när jag behövde byta generatorfrihjul och 2 drivremmar på min volvo. Gick på 1900 kr för delar och jobb.

Billigt 2 års garanti på delar och jobb. Samma verkstad fixar service och repjobb på husbilar med
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Min Frankia Platin 7900 årsmodell 2022 skall in på sin första service.
Någon som gjort en första service hos en auktoriserad verkstad och kan rekommendera någon, gärna runt Göteborg med omnejd.

Visste att det skulle vara dyrt men hade inte räknat med att det skulle kosta 22517 kr hos Hedin Bil.
Servicetjejen skämdes när hon gav mig priset..

Bosse
Va ingår i första service
 

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Min Frankia Platin 7900 årsmodell 2022 skall in på sin första service.
Någon som gjort en första service hos en auktoriserad verkstad och kan rekommendera någon, gärna runt Göteborg med omnejd.

Visste att det skulle vara dyrt men hade inte räknat med att det skulle kosta 22517 kr hos Hedin Bil.
Servicetjejen skämdes när hon gav mig priset..

Bosse
Han är bra att ha att göra med ligger i Bollebygd. Autocaravan i Göteborg - START. Du har ju även Hymer center
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det viktiga är att det är en auktoriserad MB verkstad så du får med mjukvaru-uppdateringar.
 

Brunell

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33570
Medlemskap
2024
Hurtigs bil i Kungälv är auktoriserade för Mercedes, gjorde min första service där. Jämförde aldrig priset med någon annan.
 

mgbping

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Motala
HBK-Nr
27843
Medlemskap
2024
Min Frankia Platin 7900 årsmodell 2022 skall in på sin första service.
Någon som gjort en första service hos en auktoriserad verkstad och kan rekommendera någon, gärna runt Göteborg med omnejd.

Visste att det skulle vara dyrt men hade inte räknat med att det skulle kosta 22517 kr hos Hedin Bil.
Servicetjejen skämdes när hon gav mig priset..

Bosse
Har visserligen en Fiat men första servicen enl. (Bossings bilservice) Forsbergs är det bara olja o oljefilter. Kanske annorlunda på Mercedes?
 

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2024
För några år sen (2016) hade jag och en kompis samma fel på samma typ av motor, MB 220 diesel. Mellan Hedins i Helsingborg och Råbergs i Karlskrona (båda aukt MB) var prisskillnaden strax under 2000 och då på en totalkostnad för mig (Råbergs) 4700 mot 6700 hos Hedins. Så leta upp ngn fristående MB service om det nu finns någon kvar i riket! Detta gällde personbil men varför skulle det vara skillnad mot att motorn sitter i en husbil??
 

Joring

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
13203
Medlemskap
2024
Jag vet att jag betala väldigt mycket på min första B-service typ 17000kr VEHO i Västerås. Fick en chock att automatoljan skulle bytas redan då, den hade gått 3000mil.

De lyckades med att montera spacerplattan fel efter service(inte mellan på dubbelmontaget utan innanför båda hjulen:msn_sad:.
Sen gjorde de massor av märken på aluminium navkapslarna bak, ska sägas att de fixade till detta genom omlack så de tog sitt ansvar där:).

Den tredje servicen var jag med på en mindre verkstad och vi hitta inget bränslefilter. Nån som vet var det sitter?
Det vart aldrig bytt.

Jag har en Frankia Platin 2018.
 
Toppen