Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om det bara gäller kolven i pumpen så kan du göra det själv. Jättelätt & går fort. Om du har en Bosch-pump så kan du läsa från inlägg 4 i denna länk.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t87721/. Det blev en väldig skillnad på köregenskaper. Vad jag gjorde var att byta kolv & skruva upp bränslemängden vilket automatiskt gav högre turbotryck. Det enda som nu skall göras är en komplettering med intercooler.
Bennie
Du köper den på Autostable Motoroptimering / Chiptrim / Trimchip Med Garantier - AutoStable. Men i efterhand har jag hört att det går lika bra att vrida den kolv du har 180 grader. Detta under förutsättning att den kolv du har är excentrisk. Här på forumet har det skrivits att en medlem tillverkat kolvar som har varit betydligt billigare än den jag köpte.
Bennie
Jag hoppas att alla är införstådda med att en omregistrering av husbilen måste till efter effekthöjningen annars blir det bakslag vid besiktningen. Dessutom blir det oftast också högre försäkring efter en sådan komplettering.
Det är klart att det du säger är rätt. Men vem skall upptäcka & rapportera detta, Bilprovningen har inte denna möjlighet,Sv: Mer kraft i motorn
Jag hoppas att alla är införstådda med att en omregistrering av husbilen måste till efter effekthöjningen annars blir det bakslag vid besiktningen. Dessutom blir det oftast också högre försäkring efter en sådan komplettering.
Är du medveten om att tråden startade 2012 och att senaste inlägg före ditt skrevs 2015?Det är klart att det du säger är rätt. Men vem skall upptäcka & rapportera detta, Bilprovningen har inte denna möjlighet,