Sv: Mer kraft i motorn
Hej!
Jag fick idag ett mail från en av medlemmarna på detta forum angående denna diskussion, det var första gången jag såg tråden, därav min tystnad.
Jag tror att de som varit i kontakt med mig och mina kollegor, många har också träffat oss, kan intyga att vi är vettiga att ha och göra med. Vi har som unga företagare varken råd eller tid med att försöka lura någon.
Vi har under året fått mer kunder än vi kunnat drömma om. För detta är vi mycket tacksamma. Största delen av dessa kunder har kommit från rekommendationer, där nöjd kund A har tipsat blivande kund B, som sedan också blivit nöjd.
För att förhöja den tryggheten hos våra kunder har vi lämnat 60 dagars nöjd kundgaranti och 15 dagars kredit, betalning mot faktura. (dvs full återbetalning om man inte är nöjd.) Vi har haft några få returer, vissa beroende på att ingen effekt uppnåtts, vissa pga förändrade familjeförhållanden och annat som är svårt att påverka.
Ang. prisbilden har vi utgått ifrån värde och årsmodell på fordonstypen och jämfört det med de effektuppgraderingar vi och våra konkurrenter gör på nya, elektroniskt styrda motorer i husbilar. Vad är värdet på den uppgradering vår kund får? är frågan vi ställt oss, och vi får väldigt få frågor på den nivå vi satt. Våra kunder har snarare sagt att uppgraderingen varit väl värd pengarna. I priset skall utrymme finnas för service (inte bara hos oss utan hos våra återförsäljare), öppet köp, kredit och sedan omsorg om kunden och att effekten blir den förväntade. Samt alla andra kostnader som ett företag har, trots liten skala.
På marknaden kommer det alltid att finnas olika lösningar för olika problem. Så har det varit och så kommer det alltid att vara. Sedan är det slutligen kunden som väljer vad hon tycker känns tryggast och bäst. Produkten vi säljer är en utprovad eftermarknadsprodukt för respektive motortyp, och vi som jobbar med dessa gör så gott vi kan för att ge våra kunder det bästa vi har.
Tack för ordet. Jag finns enklast på mail för direkta frågor. Trevlig helg!
V.