F
F.d. 9344
Guest
Sv: Mer kraft i motorn
Tipset kanske var välkommet
Tipset kanske var välkommet
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
DT Piston har helt obehandlad yta, d.v.s ej slipad eller härdad.
Original Bosch är härdad så även boosterkolven, efter 12 500 mil är slitaget knappt märkbart. Jag har mätt upp det till 0,006 mm medan DT Piston efter 150 mil har ett slitagedjup av 0,23 mm.
Mvh.
Leif C
Men kära nån 0,23 mm på 150 mil
Om något förslits så måste troligen material försvinna från ämnet eller?
Vart tar det vägen det måste vara rena katastrofen i en dieselpump om det åker omkring metallpartiklar där.
Är det så Leif C.?