F
F.d. 17667
Guest
Sv: Med husbil på Öland
Jag tror det är en stor missbedömning att inte inse vad en intresseförening med 10 000 medlemmar kan åstadkomma.
Det är inte fråga om att ställa krav på lokala politiker utan istället till dem sprida välformulerad kunskap och argumentation. Detta kan t.ex. ske genom personliga möten med sådana turistansvariga och som gav näring till denna tråd och då förklara vad husbilsturism är och på vilket sätt sådan turism kan påverka en kommun i positiv riktning.
10 000 medlemmar som egentligen ska ses som minst 20 000 inkluderande medlemmars partners är till antalet som en kommun. Naturligtvis ska detta stora antal företrädas i för klubben viktiga frågor av valda företrädare. Detta utesluter inte andra demokratiska vägar som medborgarförslag eller andra privata initiativ, men risken med sådana enskilda initiativ är att de skulle kunna komma att betraktas som särintressen och har därför lättare att läggas åt sidan, även om det finns positiva utslag på sådana medborgarförslag.
Att enskilda medlemmar och kommungrupp ambitiöst och ideellt arbetar för fler ställplatser är bra och det ska vi alla vara tacksamma för. Sådant arbete ska uppmuntras, men informationen trådskaparen delger oss avseende den "turistansvarige" på Öland är mer en fråga av principiell natur och där det kan förutsättas att dennes kontaktnät bla består av turistansvariga från andra kommuner. Det gäller mao att synas och höras på dennes hela planhalva.
Jag förordar med andra ord fortfarande att vi inser kraften av vad en förening med vårt stora antal medlemmar kan åstadkomma innan förbuden får vidare fotfäste runt om i landet pga oupplysta tjänstemän och politiker.
Jag tror det är en stor missbedömning att inte inse vad en intresseförening med 10 000 medlemmar kan åstadkomma.
Det är inte fråga om att ställa krav på lokala politiker utan istället till dem sprida välformulerad kunskap och argumentation. Detta kan t.ex. ske genom personliga möten med sådana turistansvariga och som gav näring till denna tråd och då förklara vad husbilsturism är och på vilket sätt sådan turism kan påverka en kommun i positiv riktning.
10 000 medlemmar som egentligen ska ses som minst 20 000 inkluderande medlemmars partners är till antalet som en kommun. Naturligtvis ska detta stora antal företrädas i för klubben viktiga frågor av valda företrädare. Detta utesluter inte andra demokratiska vägar som medborgarförslag eller andra privata initiativ, men risken med sådana enskilda initiativ är att de skulle kunna komma att betraktas som särintressen och har därför lättare att läggas åt sidan, även om det finns positiva utslag på sådana medborgarförslag.
Att enskilda medlemmar och kommungrupp ambitiöst och ideellt arbetar för fler ställplatser är bra och det ska vi alla vara tacksamma för. Sådant arbete ska uppmuntras, men informationen trådskaparen delger oss avseende den "turistansvarige" på Öland är mer en fråga av principiell natur och där det kan förutsättas att dennes kontaktnät bla består av turistansvariga från andra kommuner. Det gäller mao att synas och höras på dennes hela planhalva.
Jag förordar med andra ord fortfarande att vi inser kraften av vad en förening med vårt stora antal medlemmar kan åstadkomma innan förbuden får vidare fotfäste runt om i landet pga oupplysta tjänstemän och politiker.