• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MC-intresserade

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2025
Sv: MC-intresserade

Hej på Er!
Jag har kollat in några gånger och ser att det blir fler och fler bikers som skriver om sina fd. och nuvarande, vilket är hur trevligt som helst. Själv har jag två Hondor, CB 450 fr. 1970 och en CB 750 fr. 1972. Jag är medlem i Classic Honda klubben och som klassisk Honda räknas alla enkelkammare för utom 450:in som är en dubbelkammare. 750:in är under renovering så den har jag inte kört en meter med. Tur att vintern är lång hos oss så att man hinner göra den klar till sommaren.
MVH Kjelle

Lejon

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
3111
Medlemskap
2025

Hej allihopa.Är nybliven husbilsägare men gammal knutte.Började med 125a averkade två st fortsatte med en suzuki 750 gs.Sen blev man biker på riktigt med en Harley pannhead chopper.Sen kom det barn.Nu börjar dom bli stora så då blev man återfalls knutte.Kör nu mera Ducati monster.Hon ska följa med på våra resor framöver:p.

Bilagor

• IMG_0924_a.jpg
    IMG_0924_a.jpg
    177,1 KB · Visningar: 0

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Visa bilaga 13162
Vi åker Virago 535, inte så bamsig som andra har här, men den går att få med när vi åker husbil.
En fråga/fundering... tänk er en träff där vi möts och har "cyklarna" med oss, tar en sväng på dagen, sen tillbaks till våra husbilar där vi grillar o myser?!
Är det många av er som kan ta med sin "cykel"?:wideeyed:

Hej TeknikLasse!

Bra förslag. Har inte möjlighet att ta med min mc i eller efter husbilen men...... jag har en hustru som kan köra husbilen och då kör jag helt enkelt mc. Så det går ju att lösa detta (problem) på flera sätt. Jag kan tänka mig att åka på detta inom en radie av ca 20 mil från Halmstad. En camping kan va ett bra ställe att samlas på tycker jag. Kan va skönt att ta sig en ordentlig dusch när man har suttit på hojen några timmar. Vi får hoppas att det är fler än vi som tycker att detta skulle va jättetrevligt.

Rolf

:mcride:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Mc-åkning är trevligt:mcride:. Tyvärr har jag fått göra ett ofrivilligt stop pga av nackskada (ej beroende på mc-åkning). Hoppas dock kunna hoppa upp på hoj inom något år igen då jag saknar åkturerna rejält. Några bilder på senaste årens hojar..

Bilagor

• Transalp 05.JPG
    Transalp 05.JPG
    793,3 KB · Visningar: 0
  • mc liten.JPG
    mc liten.JPG
    70,2 KB · Visningar: 0
  • PICT0313liten.JPG
    PICT0313liten.JPG
    135,1 KB · Visningar: 0
  • 1 liten.JPG
    1 liten.JPG
    63 KB · Visningar: 197

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Kan rekomendera ett trevligt Mc-fik i södra Sverige för er som är ute och kör. Där finns även övernattningmöjligheter för de som är på genom resa eller av någon anledning söker en billig övernattning. Ni kan gå in och kolla på hemsidan. www.hanksville.se

Ce-eN !

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Här är ett till trevligt utflyktsmål c;a 5 mil från göteborg
Kvarnen i Hyssna
Att motorcyklister är välkomna ser man i informationen.
Kartor, öppettider mm. finns på hemsidan
Calle

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Klart att även jag har motorcyklar.

PICT0898 (Small).JPG
I Warnemünde, på väg till Schweiz.
Jag kör en blå GoldWing med släp

PICT0900 (Small).JPG
I Lützen vid minnesplatsen för Gustav-II-Adollf

PICT1523 (Small).JPG
I Himalaya, i bakgrunden bland molnen (rakt över sadeln) ser man toppen till Mount Everest. Det är ca. 14 mil dit. Jag har en nästan likadan motorcykel här hemma i garaget.

Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Här är ett till trevligt utflyktsmål c;a 5 mil från göteborg
Kvarnen i Hyssna
Att motorcyklister är välkomna ser man i informationen.
Kartor, öppettider mm. finns på hemsidan
Calle
Pratade med dig om ett fika ställe förra helgen där de hade lite grejor typ ett fort med linbana m.m.Frigående höns vid fiket.Vad hette det./sus

S

SevenEleven

Guest

Även jag har kört MC sedan jag var 16 och tog körkort för lätt MC.
Har en motorcykelfrälst pappa som har satt sina spår.
Han håller precis på att sätta igång att renovera upp en gammal Indian Scout och hans gamla 125:a från Fabrique Nationale.

Själv körde jag en Suzuki GP125 och en Honda CRM125 under den lätta tiden och därefter en Honda Transalp.

Ulrica skaffade sig en Yamaha XJ550 -83 för några år sedan och tog körkort hon också. Nu har dock min pappa köpt hennes hoj eftersom vi inte fick tiden att räcka till med hus och barn.

Efter att själv ha varit utan MC några år har jag precis skaffat en liten scooter 125:a närmare bestämt en Piaggio Skipper som jag tänkte börja använda till jobbet så snart väglaget blir lite bättre.

Pia & Gunnar - Även min pappa har en MC-reggad Honda Monkey.

/Lasse

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

E dé Ok att utveckla(inveckla;)) denna tråd lite?:confused:
Funderar själv på att köpa ett lite specifikt MC-släp för de veckor som vi tar semester.

Eftersom det verkar finnas ett stort intresse för MC i klubben, kommer här min fråga:
Hur många utav Er tar med MC'n på/i/bak husbilen när ni semestrar?
Om så, hur ser det ut och vilka lösningar används..?:D

Mvh. Magnus:music-icon:

F

F.d. 3067

Guest

Hej alla!

Visst finns ett MC intersse kvar. Men pga. en olycka så kunde inte min älskade hustru åka mc längre. Så därför så blev vi med husbil istället.

Men här är en bild på vår sista mc, släpvagnen saknas.

/Gunnar

Bilagor

• DSCN0034.JPG
    DSCN0034.JPG
    1,3 MB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50080

Guest

Vi valde ett obromsat vanligt släp eftersom vi ofta åker till Norge och bromsade släp får rätt heta bromsar i backarna där. Motorcyklarna står förskjutna i längsled med ett hemgjort stopp för framhjulen och med nya surrfästen mitt på släpet.
Det stora problemet med obromsade släp är att alla länder inte har samma hastighetsregler och i Norge, upptäckte vi senast vi var där, får man bara köra i 60 om det väger mer än 300 kg (tror jag det var)!!!:swoon:
Men det är klart, släpet syns ju inte framifrån så man lär väl inte bli stoppad i en laserkontroll...
Apropå det, backkamera är ett måste, när man ser släpet i speglarna vid backning är det redan försent... :)

http://www.husbilsklubben.se/forums/attachment.php?attachmentid=13360&stc=1&d=1232919233

Bilagor

• DSC_0269d.jpg
    DSC_0269d.jpg
    138 KB · Visningar: 12

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Hejsan.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg som blev lite rörigt
så använder vi en sådan här täckt obromsad kärra och då har vi ju även
plats för mc kläder/hjälmar mm och man märker den inte bakom bilen
tur det finns backkamera så man blir påmind ibland. :rolleyes:

Bilagor

• 20080531(001).JPG
    20080531(001).JPG
    39,6 KB · Visningar: 160

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Hej C.o.L

Den kärran va smart. Vart har du köpt den?
Hur fort får du köra med en obromsad sådan?

Snarken

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Hej Snarken.
Den har vi köpt genom vida bil i Gbg
Vi ville ha en så liten kärra som möjligt så först skaffade vi en öppen mc kärra
men det blev väldigt mycke stänk samt skav på lacken.
Men vi fick igen pengarna för den i inbyte och det blev en mycket bättre lösning
nu kan vi ju även lasta annat runt om hojen.
När det gäller hastigheten så är det ju samma som för husvagn och vanliga släpkärror
80 km.

Hej/Conny

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Pratade med dig om ett fika ställe förra helgen där de hade lite grejor typ ett fort med linbana m.m.Frigående höns vid fiket.Vad hette det./sus

Grindsmossens kafe och konferens
Mark - Grindsmossens Kafé och Konferens

När du har öppnat den sidan, kan du gå vidare i menyerna och upptäcka mycket om om den här bygden. Här finns mycket att uppleva.
Calle

Toppen