• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MC-intresserade

F

F.d. 15312

Guest
Sv: MC-intresserade

Hej alla tvåhjulsentusiaster!!
Som en av Er vill jag bara förmedla en webadress till vår hemsida....där riktiga tvåhjulsfantaster vistas!!;) www.bingbrothers.se

Skriv gärna en rad i gästboken!!
Och lägg givetvis till den bland favoriterna på din PC!!
Vänliga tvåtaktshälsningar
Christer Claesson

F

F.d. 50005

Guest

Hej!
Tog MC-kort för tung MC som 17-åring. Åren närmast efter blev det bara MC för hela slanten. Många och gamla (billiga!). HVA 118 -47/49, DKW 350 -38, Gillet 500 -29, HVA 350 -34, BSA B33 -53 m.fl. m.fl. Sen blev det ett långt uppehåll tills jag återföll. Nu har jag Yamaha Virago 535 -01 och King/JB 149 -52. Tyvärr blir det alldeles för lite åkning!
Virago1.jpg

PICT0833epost.JPG

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50956

Guest

Trevlig tråd

Kul när man kan kombinera fritiden och öka förståelsen för andras intressen.
Bilden är från Lofoten i somras. Min 11 åriga dotter följde med.
(Läs senaste MC-Folket eller på "www.soe.se" kolla forumet och grussnack.
"Rapport från Nordkap")

Micke

Bilagor

• Lofoten.jpg
    Lofoten.jpg
    66,2 KB · Visningar: 1

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021

JAVISST Åker VI MC!! HÄR KOMMER EN BMW1200CL. VI ÅKER I ÅR TILL KROATIEN FIM-RALLY.

Senast ändrad:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Vi har 2 st Harley , en Järnhäst som jag nu för tiden bara kör till byn någon enstaka gång och köper tidningen med har lite svårt att knyta ihop kroppen till en bra körställning.

Visa bilaga 13190

och sen en Electra

Visa bilaga 13191

och detta är ingen motorcykel men han heter Harley Daching Davidson på sin stamtavla

Visa bilaga 13192

Senast ändrad:
F

F.d. 25057

Guest

Hej, även jag har MC sjukdomen fr. jag var 16 år, det har varit blandat, offroad ,race, custom, även gammla. bla. en NV 38, står på Nymans Vänners Museum i Uppsala nu. Sista 22 åren hade jag bara HD. Slutade m MC 2007, men kunde inte vara utan, så förra året köpte jag en japan som jag "smyger" runt med.
Guy

Bilagor

• P1010174.JPG
    P1010174.JPG
    2,1 MB · Visningar: 2
  • blandat 035.jpg
    blandat 035.jpg
    708,7 KB · Visningar: 1
  • nv38.jpg
    nv38.jpg
    126,9 KB · Visningar: 2
F

F.d. 29827

Guest

attachment.php

"Vägarna i Finland är inte som i Sverige.Gubben åkte en sväng efter lite mjölk."

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Hej hemma hos oss finns också en hel del motorcyklar för många enligt Helena :).
Gamla Indian och Harley är mitt intresse men har även en 2008 Harley Fatboy och
favoriten Honda Dax 70cc .

Bilagor

• Indian Rally 2006 sverige 072_edited.jpg
    Indian Rally 2006 sverige 072_edited.jpg
    344,1 KB · Visningar: 0
  • sport scout 1943.jpg
    sport scout 1943.jpg
    705 KB · Visningar: 1
  • FATBOY ÄÄNENVAIMENTAJA 016.jpg
    FATBOY ÄÄNENVAIMENTAJA 016.jpg
    587 KB · Visningar: 0

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Återfall Maj -08 efter 12år utan hoj...;)
"Bidde" en Volusia 800, en perfekt glidar hoj för mig som annars bara hade kört så "Skårta stött rätt ut"
Omöjligt med denna "Gubbräcer":twitcy:

Tjohopp!
//Stollen:wub:

Bilagor

• HBK1.jpg
    HBK1.jpg
    106,9 KB · Visningar: 5

tombyske

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024

Aha, det är här ni gömmer Er! Vilken fantastisk klubb, som lyckats samlat så många människor med samma trevliga intressen!
Vi har kört på varsin hoj sedan -96, frugan sålde sin för ett år sedan. Började om på bönpallen som fotograferande spätta, på våra turer upp och ner genom Norge, Lofoten, Trollstigen Geiranger. Vi älskar Norge och deras slingrande vägarna längst Norges kust, det kan inte finnas någon som åkt ”Kustvej 17” och inte längtar att åka den igen. Vi gör en tur i Norge varje sommar! Vi har en MC klubb i Skellefteå, träffas under sommaren på torget mitt i ”Sthaan” (lokalt dialekt), vi brukar bli upptill 300 st hojar på våra Tisdagsträffar! Titta gärna in på våran sida. http://www.tisdagstraffen.com/
Nu kör vien Gold Wing 1800, det blir ca 1200 – 1500 mil per säsong. Hälsningar 2727
:mcride:

Bilagor

• G_T.jpg
    G_T.jpg
    17,5 KB · Visningar: 339
Senast ändrad:
F

F.d. 52971

Guest

hej har åkt mc sen -70 utan uppehåll det har varit många ollika märken genom åren,åkte under en 10-års period stora offrodare super tenere ,afrika twin,triumph tiger men sedan några år åker jag BMWr1150r frugan åker på en suzuki 600 bandit :mcride:

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Då får väll ja oxå bidraga med ett ex
min_hoj.jpg

Harly Panhead -51 som varigt i mitt stall sedan 1990.Lite lätt om stukad.Åkt 2 hjul sedan 13.års ålder,trajjor hondor i mer heller mindre ombyggd form

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Slutar ni inte snart att skriva och skicka bilder om MC kommer jag att gå i konkurs.
Nej, skriv ni på bara, jag unnar er verkligen den glädjen. Det får bli modellplan som gäller nu framtill tipsvinsten.

Hej Janne Ekan, bara för att retas lite. Min motorcykel har inte rullat på rätt många år nu, men däremot så har den fungerat utmärkt som förvaringsplats till några av mina modellflygplan.:D
Under allt damm och skräp så döljer det sig en Suzuki 750 EF som jag köpte ny -84. Den har tagit mig runt Europa ett flertal gånger enligt nedre bild.

JANKRO.

PICT0028-400.jpg
PICT0032-400.jpg
PICT0039-400.jpg

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025

Hej!

Jag tillhör också den motorcykelåkande skaran. Jag har en Honda Pan European 2006. Tyvärr kolliderar Mc-säsongen med husbilssäsongen. Mitt huvudsakliga problem är att arbetet inkräktar allt för mycket på min fritid.

MVH

Home-car

XHO584-2021 small.JPG

F

F.d. 53012

Guest

Trevligt med BMW folk hälsar DC Östergötland kör själv R 1200 RT
MvH

F

F.d. 13040

Guest

Vi åker Suzuki Bandit 1200
Funderar på att köpa husbil, inte så stor, helst för 2 pers.
Fråga: Finns det husbilar med garage o stor lucka som tar tung MC. (ca 200 kg )
Vi har seglat hela vårt liv, funderar på något nytt.
Janne o Ingegerd.

GLIDARN

FD HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022

Javisst är vi intresserade av motorcyklar. Här är jag ute och sprätter på grusvägar i Dalsland med BMW R1200GS Adv, några turer till alperna har det blivit också.

1213046732mg5NQ1kCRMuElVIGyHU4nv.jpg

1213046734QOU9dlorC32PDax2jp75Ue.jpg

Jag kanske fuskar lite eftersom vi inte har husbil, men vi slog till på en husvagn i höstas.
Skall bli intressant och se hur vi kombinerar dessa intressen i år, med tanke på att dessa intressen konkurerar om samma säsong...:twitcy:

Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej på er alla MC-fans!
Klart man är MC-intresserad och har kört HD i flera år, men inte nu längre.
Tänkte att jag skulle försöka balansera denna oerhört positiva tråd en aning.
En solig söndag med högblå himmel var vi på hemväg efter att åkt Mälaren runt. Vi hade ca 45 minuter kvar och skulle hem till en väntande middag.
För drygt fyra år sedan, på en 90-väg, blev jag och Kristina påkörda av en polis som gjorde en u-sväng utan att titta bakåt. Jag förlorade ena benet och det dröjde en och en halv månad innan jag kom hem.
Där kom vi i 85 knyck och hade inte en chans att veja, vi flög en bra bit, hamnade på vägen och så småningom nere i ett djupt dike. Vi var nära att stryka med båda två, men klarade oss som tur var. Det tog oss ett helt år att komma tillbaka på banan och benen igen.
Jag älskar motorcycklar, har ingen bra bild att visa upp. Den jag har av HDn efter smällen är inte särskilt rolig att se på. Det blir ingen MC-mässa för mig och ingen ny HD heller. I framtiden är det enbart husbil som gäller för oss.
Kör försiktigt och tänk alltid på att det finns många stressade medtrafikanter.
V-backen ;)

B

Boxer

Guest

Fantastiskt MC-intresse i klubben. Tack för alla svar och fortsätt gärna med fler. Jag upplever att kringluffandet på motorcykel har en hel del likheter med husbilslivet, kan det vara så att många går över till husbil när kroppen börjar få nog och man vill ha en bekvämare tillvaro. Vad tror ni?
Husbilsfolket är aktiva, det gäller bara att få tiden att räcka till. Jag har drag på min bil så att hänga på en kärra och ta med den är i och för sej inga problem.
Att köra motorcykel kan jag nog aldrig sluta med men visst har jag fått mina smällar genom åren så tänk på vad V-backen säger och ta det lungt där ute på vägarna.
Min första BMW nyinköpt våren -77

Bilagor

• BMW -77.jpg
    BMW -77.jpg
    87,5 KB · Visningar: 2
Toppen