peter nilsson
HBK Medlem
Stor skillnad på att flyga över atlanten eller gå med motor ut ur hamnen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Inte om man betalt flygskatt för det finns ju ingen båtskatt
Hej muskatten den frågan får du ställa till ansvariga sen om du får nåt svar är väl högst otroligt. ha en bra dag.Så du menar bara för att man har betalat flygskatt så blir utsläppen mindre om man tar flyget
Och hur vet du att de inte har betalt båtskatt?
Hej muskatten den frågan får du ställa till ansvariga sen om du får nåt svar är väl högst otroligt. ha en bra dag.
NejHej ericssonc52..... kam du förtydliga lite mer vad du menar med ditt svar .... Tack på förhand
Flygskatt - Svenskt FlygNär du nu säger... nej.... då finns det ju ingen substans bakom ditt tidigare påstående...
ok om du inte förstår så får du väl läsa på det är inte jag som bestämt om att kompensera flygresor med skattFortfarande ser jag ingen logik i ditt tidigare påstående... tacksam för ett förtydligande så vi som inte förstår också har möjligheten att hänga med i "debatten"...
Stor skillnad på att flyga över atlanten eller gå med motor ut ur hamnen
ok om du inte förstår så får du väl läsa på det är inte jag som bestämt om att kompensera flygresor med skatt
Det är ingen skillnad på grund av att besättningen flygs fram och tillbaka så hen kunde lika gärna ha tatt flyget direkt det hade vart det absolut minsta miljöpåverkan om det är det du vill komma så återigen läs på ,eller vill du bara provosera .punkt slut ha en bra dag
Tycka vad du vill men jag måste säga att detta är en kånstig tråd som får figurera på ett husbilsforum den har ju överhuvudtagit inget med husbils relaterat att göra,har anmält tråden 2gånger men ingen gör nåt,den blir ju bara politiserad.Men som jag har uppfattat det så skulle ju segelbåten ändå till USA... besättningen hade ju flugit fram och åter ändå. eller har jag helt missuppfattat det ?
Och den båt som hon nu åker på är ju ett par som lever heltid på båten så där är ju inga flyg transporter av besättning, sen hur det är med Nikki Henderson (som crew) om hon har flugit för att komma med på resan har inte framgått i vad jag har läst...
Tycka vad du vill men jag måste säga att detta är en kånstig tråd som får figurera på ett husbilsforum den har ju överhuvudtagit inget med husbils relaterat att göra,har anmält tråden 2gånger men ingen gör nåt,den blir ju bara politiserad.
Du har ju fått fler svar en du årkar ta in så ta en braek nu hej då och ha det bra .Nja... nu var ju inte det svar på mina funderingar... jag är tacksam om du kan svara på frågorna jag ställer... tack på förhand
Hur stor fråga är detta med miljön är just i detta forum, en normal husbils användare kör ju ca, 600 mil per år och något alternativ till fossildrivet inte finns. Tänker ni avstå från att köra era husbilar och på så sätt som ni påstår rädda den globala miljön?
Hur stor fråga är detta med miljön är just i detta forum, en normal husbils användare kör ju ca, 600 mil per år och något alternativ till fossildrivet inte finns. Tänker ni avstå från att köra era husbilar och på så sätt som ni påstår rädda den globala miljön?
sälj av din bil dåMen så klart det finns förstås bara en anledning till att köpa en husbil och det är att låta den stå still. Det verkar komma många frågor så här på fredagskvällen...