• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Märke med bra service

R

RobbeS

Guest
Håller med Lena och Björn gällande Norrkust Caravan i Kalix. Köpt två husbilar där och det sitter aldrig fast för dom att hjälpa till om det behövs. Dom säljer Rapido, Kabe och Adria och dom fabrikaten borde ju också ha u-soffa på någonmodell.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Håller med Lena och Björn gällande Norrkust Caravan i Kalix. Köpt två husbilar där och det sitter aldrig fast för dom att hjälpa till om det behövs. Dom säljer Rapido, Kabe och Adria och dom fabrikaten borde ju också ha u-soffa på någonmodell.
Såvitt jag vet har Rapido en modell med en halv u-soffa, modell 8094dF. Adria och Kabe saknar sådan.
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Jag har köpt 2 bilar på Hymercenter i Göteborg, Tagene.
Är väldigt nöjd med både säljare och service.

Krav automat skriver du. Jag avråder då från Fiats robotlåda som är av undermålig kvalitet.
Deras nya automatlåda from årsmodell 2020 verkar vara i samma klass som Mercedes, dvs bra
Håller med, välj ingen ”robotlåda”, speciellt Inte någon Mercedes robotlåda. Sen vet jag inte hur länge den har hängt med på Mercedes. Troligen försvann den med gamla Sprintermodellen.
 
R

RobbeS

Guest
Lycka till med köpet. Vill bara tillägga att de två robotlådor från Fiat jag haft har fungerat alldeles utmärkt. Har faktiskt inte träffat en husbilsåkare med en sådan låda som behövt uppsöka verkstad på grund av den.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Lycka till med köpet. Vill bara tillägga att de två robotlådor från Fiat jag haft har fungerat alldeles utmärkt. Har faktiskt inte träffat en husbilsåkare med en sådan låda som behövt uppsöka verkstad på grund av den.
Jag har inte heller något dåligt om dom, förutom att de inte växlar så mjukt som man kan önska. Gäller bara att behärska gasen så går det bra.
 
Toppen