• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Märke med bra service

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Ny eller begagnad Carthago, Frankia, Hymer, Dethleffs eller.....
Önskar mig en Hymer. Dessvärre har jag blivit avrådd då servicen anses vara usel. Enligt flera jag pratat med är man nästan inte välkommen längre, när husbilen väl är köpt.
Vad har ni för erfarenheter av olika tillverkare och leverantörer.
Bilen är ju inte bättre än den service som finns. Vad ska vi köpa? Krav är automat, helst u-soffa ( typ Hymer Duomobil, Liner-for-two, Dethleffs I7820 eller A6820), stort garage, helst inte längre än 8 m. Bra service.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ny eller begagnad Carthago, Frankia, Hymer, Dethleffs eller.....
Önskar mig en Hymer. Dessvärre har jag blivit avrådd då servicen anses vara usel. Enligt flera jag pratat med är man nästan inte välkommen längre, när husbilen väl är köpt.
Vad har ni för erfarenheter av olika tillverkare och leverantörer.
Bilen är ju inte bättre än den service som finns. Vad ska vi köpa? Krav är automat, helst u-soffa ( typ Hymer Duomobil, Liner-for-two, Dethleffs I7820 eller A6820), stort garage, helst inte längre än 8 m. Bra service.
Servicen beror mycket på vilken återförsäljare du väljer, jag har en Carthago och väljer inte min närmaste återförsäljare i mälardalen utan en i södra delen av Sverige för service, alltid bra bemött.
Jag skulle hålla mig till Carthago och välja liner-for-two,jag har titta på dessa modeller du väljer bland,provligg dom nedfällbara sängarna dom är inte alltid bekväma(Hymer)
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Servicen beror mycket på vilken återförsäljare du väljer, jag har en Carthago och väljer inte min närmaste återförsäljare i mälardalen utan en i södra delen av Sverige för service, alltid bra bemött.
Jag skulle hålla mig till Carthago och välja liner-for-two,jag har titta på dessa modeller du väljer bland,provligg dom nedfällbara sängarna dom är inte alltid bekväma(Hymer)
Hej. Tack för info. Jag vet att det skiljer mellan återförsäljare, men den jag nämner såvitt avser Hymer, verkar vara den enda som finns o detta på flera orter. Har själv blivit illa bemött o detta innan köp. Har tittat på Carthago o gillar bilen. Finns flera återförsäljare o den som bl.a. finns i Kalmar, är inte längre återförsäljare för Carthago. Tacksam om du kunde nämna av vem du handlat, så att jag åtminstone har en som vet att servicen är bra.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Servicen beror mycket på vilken återförsäljare du väljer, jag har en Carthago och väljer inte min närmaste återförsäljare i mälardalen utan en i södra delen av Sverige för service, alltid bra bemött.
Jag skulle hålla mig till Carthago och välja liner-for-two,jag har titta på dessa modeller du väljer bland,provligg dom nedfällbara sängarna dom är inte alltid bekväma(Hymer)
Är det i Örkelljunga du handlat?
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Servicekvalité beror väl mer på vilken handlare man köper ifrån än själva märket.
Frankia har väl annars en hel del modeller med u-soffa.
Javisst är det så. Ja, Frankia har flera modeller med u-soffa, och dessa har jag sett, men det verkar inte finns någon i Sverige nu, och till Tyskland kommer jag ju inte för tillfället.
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Ny eller begagnad Carthago, Frankia, Hymer, Dethleffs eller.....
Önskar mig en Hymer. Dessvärre har jag blivit avrådd då servicen anses vara usel. Enligt flera jag pratat med är man nästan inte välkommen längre, när husbilen väl är köpt.
Vad har ni för erfarenheter av olika tillverkare och leverantörer.
Bilen är ju inte bättre än den service som finns. Vad ska vi köpa? Krav är automat, helst u-soffa ( typ Hymer Duomobil, Liner-for-two, Dethleffs I7820 eller A6820), stort garage, helst inte längre än 8 m. Bra service.
Det kanske blir lite långt för dig men Verkstadspersonalen på Hymercenter i Ängelholm är riktigt bra och kunniga.
Kånnkård
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag har köpt 2 bilar på Hymercenter i Göteborg, Tagene.
Är väldigt nöjd med både säljare och service.

Krav automat skriver du. Jag avråder då från Fiats robotlåda som är av undermålig kvalitet.
Deras nya automatlåda from årsmodell 2020 verkar vara i samma klass som Mercedes, dvs bra
 

Cecilia & Harry

FD HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
23468
Medlemskap
2023
Vi har en integrerad Eura mobil, nöjd med både bilen och återförsäljaren i Stockholm som även gör all service.
Återförsäljaren för Eura, i Kungsängen, är ett praktexempel på hur man bygger upp ett nätverk av nöjda kunder. Det är återkommande goda kommentarer när man pratar med andra som valt dem som ÅF. Nästan alla är "såå fiina" tills affären är klar, men de som håller hög kvalitet efter det är guld värda.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Jag har köpt 2 bilar på Hymercenter i Göteborg, Tagene.
Är väldigt nöjd med både säljare och service.

Krav automat skriver du. Jag avråder då från Fiats robotlåda som är av undermålig kvalitet.
Deras nya automatlåda from årsmodell 2020 verkar vara i samma klass som Mercedes, dvs bra
Hej. det var roligt att höra. Jag har kanske råkat ut för någon som är väldigt missnöjd, därav min fråga i detta forum.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Det kanske blir lite långt för dig men Verkstadspersonalen på Hymercenter i Ängelholm är riktigt bra och kunniga.
Kånnkård
För oss gör det inte så mycket att det är långt. Alla avstånd är långa häruppe och eftersom jag är från Stockholm, så är vi ändå nere i mellan- och södra Sverige ganska ofta. Nu har det av förklarliga skäl varit sparsamt med resande, men det blir väl bättre,
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har köpt 2 bilar på Hymercenter i Göteborg, Tagene.
Är väldigt nöjd med både säljare och service.

Krav automat skriver du. Jag avråder då från Fiats robotlåda som är av undermålig kvalitet.
Deras nya automatlåda from årsmodell 2020 verkar vara i samma klass som Mercedes, dvs bra
Fiats ny automat är bra,men det är en överdrift att kalla den gamla undermålig,många är nöjda med den också.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Fiats ny automat är bra,men det är en överdrift att kalla den gamla undermålig,många är nöjda med den också.
Söker man på Problem och växellåda hittar man många som inte är så glada i robotlådan..........

Flera har blivit stående med obrukbar växellåda. Inte kul alls.....
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Ny eller begagnad Carthago, Frankia, Hymer, Dethleffs eller.....Önskar mig en Hymer. Dessvärre har jag blivit avrådd då servicen anses vara usel. Enligt flera jag pratat med är man nästan inte välkommen längre, när husbilen väl är köpt. Vad har ni för erfarenheter av olika tillverkare och leverantörer. Bilen är ju inte bättre än den service som finns. Vad ska vi köpa? Krav är automat, helst u-soffa ( typ Hymer Duomobil, Liner-for-two, Dethleffs I7820 eller A6820), stort garage, helst inte längre än 8 m. Bra service.
För oss så är återförsäljaren nästan lika viktig som bilen. Det måste kännas tryggt och vara bra efterservice. Det blev en Rapido i extremt vinterutförande, från PR Husbilar. Vi är mycket nöjda med allt. För två år sedan var det duktigt kallt på Jokkmokks Marknad. Två veckor kallare än minus 30... sökte en Alde motorvärmare i Norrbotten. Norrkust Caravan i Kalix fixade fram en och installerade samtidigt som de bjöd på fika. Dit åker vi gärna igen! Så visst finns det flera som har bra service. Ps, vår Robotlåda funkar perfekt.
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
För oss så är återförsäljaren nästan lika viktig som bilen. Det måste kännas tryggt och vara bra efterservice. Det blev en Rapido i extremt vinterutförande, från PR Husbilar. Vi är mycket nöjda med allt. För två år sedan var det duktigt kallt på Jokkmokks Marknad. Två veckor kallare än minus 30... sökte en Alde motorvärmare i Norrbotten. Norrkust Caravan i Kalix fixade fram en och installerade samtidigt som de bjöd på fika. Dit åker vi gärna igen! Så visst finns det flera som har bra service. Ps, vår Robotlåda funkar perfekt.
Det var roligt att höra.
 
Toppen