• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lukt från avloppet

proflies

FD HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Jag har fått lukt ifrån avloppet, är det någon som har något tips om man kan hälla i något medel eller likande
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Lukt från avloppet

I vår förra hb, en Knaus sunline 2005 så fick vi lukt från avloppet när vi körde. Till slut så fick jag krypa under bilen och öppna luckan på tanken. Skurade den invändigt med instucken arm. Efter det tog jag till mig ett tips om att alltid ha i lite såpa då o då. Sedan dess inga problem. Med nya hb.n så kör vi samma metod , lite såpa i tanken, och ännu så har vi inga problem med lukt.
Bengt
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.916
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Lukt från avloppet

Ja iallafall i vår spis, som har en fördjupning runt alla 3 brännarna och ett fall till ena hörnet där vi har ett avlopp till gråvattentanken, förmodligen var det torrlagt i vattenlåset, därav lukten från tanken, vi har inte kokat över något på spisen under vår tid i bilen.
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Lukt från avloppet

Problem med dålig lukt inne i bilen kan bara bero på felaktiga (torra) vattenlås om inga fel eller skador finns på anläggningen.
Att hålla på med rengöring i gråvattentanken behövs bara om det blir stopp när man skall tömma, eller att nivåmätaren krånglar.
Jag har bara haft min bil i fem år, min gråvattentank funkar bra och ger ingen lukt ifrån sig.
Allt går att sälja med mördande reklam, "konserverad gröt" är ju bekant.

/ Leif
 
Toppen