Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vattenburen värme ger absolut en överlägsen värmekomfort precis vad ALDE
själva påstår de tillverkar ju och säljer båda systemen.
Sen är det upp till var och en att välja naturligtvis, det går som sagt att uppleva
värme även i ett tält i 30 graders kyla.
Nämenvafannudå! Menar du att jag snackar skit Vidhem?
Ska jag va riktigt ärlig så händer säkert det..., men just nu känner jag att jag har god konkurrens.
:-/<rister
PS! Nu måste du snart skaffa dig en modern syn på husbilar Vidhem![/q
ursäkta en dumm gubbe då är alla villor med vattenburen värme omoderna, jag är som ett frågetecken hur många nybygda bostäder använder luft värme en husbil jämnför jag med en bostad.
Nämenvafannudå! Menar du att jag snackar skit Vidhem?
Ska jag va riktigt ärlig så händer säkert det..., men just nu känner jag att jag har god konkurrens.
PS! Nu måste du snart skaffa dig en modern syn på husbilar Vidhem![/q
ursäkta en dumm gubbe då är alla villor med vattenburen värme omoderna, jag är som ett frågetecken hur många nybygda bostäder använder luft värme en husbil jämnför jag med en bostad.
Är nog snarare att jämföra med en Friggebod!
/Malbeck
Det jag har lite svårt att förstå här på forumet är när man jämför luftburet/vattenburet värmesystem, de flesta ställer ju ändå in sina h-bilar fr.o.m okt-mars...så vad tjatas det om då vilket som är bäst..nästan som man vill ge (om än motvilligt) Vidhem rätt vad har det för betydelse då.
Riktig betydelse är nar man använder h- bilen året runt som vi gör.. kanske jag gör av med lite mer gasol än vattenburet system men å andra sidan bilen blir snabbare varm med luftburet system!
Mvh
//Pilot
Den vattenburna värmen ackumelerar värmen bättre, helt klart. Den luftburna har dock en låga i brännaren som reglerar sig samtidigt som fläkten som sprider den uppvärmda luften steglöst anpassar sig efter vilken inställning man gör. Det är alltså inget "onoff"-system. Men temperaturskillnaderna är större i ett luftburet system, men det är ingen stor skillnad.