• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lidl's koordinater

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lidl's koordinater

Resenären, du nämner sumphålan. Är det denna ställplats du menar då?

Sumphålan.jpg

Det var ett rikt fågelliv där! En bra ställplats för fåglar alltså.

Salofåglar.jpg

Var ligger de andra ställplatserna i Salobreña?

Jappe

Senast ändrad:
R

Resenären

Guest

Ja, det är den, men du har tagit fotot när det är som sämst(sumphåla). Man skall absolut inte stå där när det är dåligt väder. De andra platserna!
Om du kommer från strandpromenaden och har åkt genom hårnålskurvan, så passerar du sumphålan på höger sida. Fortsätt fram till t-kors, ta höger förbi getfarmaren. Nästa t-kors ta vänster, kör fram till t-kors och sväng vänster och vänster igen mot La Guardia. Sen vänster igen strax innan byn. Två fält varav det till höger är bäst vid regn. Det till vänster kan bli mycket vatten vid veckoregn. Stället vid sockerbruket når du om du fortsätter några hundra meter förbi vägen mot La Guardia. Första till vänster och du hamnar på en grusplan mellan sockerbruket och La Guardia. Här står många i månader! 75m till stranden.
Sen vet jag att vissa har hyrt in sig på en grusplan strax norr om hamnen i La Guardia och varit mycket nöjda. Om du vet vem den tyska polisen Ralf är, så stod han där i vintras och han har ju en stor bil!

Sen kan man kanske tycka att dessa platser inte precis tillhör spaniens vackraste ;-) men på dom "vackra" platserna får man isåfall vara beredd att bli bortjagat kl 11 på kvällen om polisen är på det humöret!
Om man inte är beredd på att ändra plats när vädret kräver det, så kan man ju välja att ta in på camping hela tiden.
Själv tycker jag om fricamping och lite gambling på grund av vädret tillhör tjusningen :)

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack för svaret! Jag var i Salobreña i början av december förra året och då stod det flera bilar på strandpromenaden men det verkade väldigt ödsligt och dött där. Husen står väl tomma vid den tiden på året, antar jag.

Salo.jpg

Jappe

R

Resenären

Guest

Så som dessa bilar står, så är det stor risk att man får flytta sig när kvällen kommer. Bättre att ta nån av sidogatorna från strandpromenaden. På strandpromenaden skall man stå "batteria".
Ja det är rätt så öde i husen där. Mest semesterlägenheter som ägs av spanjorer från inlandet!
Många tyskar o franskmän står på sidogatorna mellan strandpromenaden och Av de Andalucia.
Kör man norrut på Av de Andalucia så står en del på sista vägen till vänster innan bron. Bl.a. så står dansken Knut där hele vintern. Har själv stått där ofta när det varit dåligt väder.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Inte för att vi handlar särskilt mycket på Lidl varken när vi är hemma eller på resa, och oavsett vilken större kedja man handlar på Ica, Coop, Willys, Lidl eller Netto så kommer mycket av basvarorna från nästan samma håll.

Pålägg, mejerivaror, pasta, inläggningar, mycket grönsaker, bröd och mycket mer tillverkas eller packas idag i storproduktion, av några få tillverkare både utomlands och i Sverige.

Kött däremot är ett sorgligt kapitel i alla fall här hemma, var för en tid sedan på en så kallad gårdsbutik med egen uppfödning och slakteri och förädling...men de fick inte sälja annat än vacuumförpackade varor, personalen som jobbade i lokalen bakom (hygienavdelning), fick inte expediera kunder utan att först byta kläder, och kundunderlaget räcker inte för att ha en personal bakom disken (detta var också en hygienavdelning).

//Tommy

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Anita & Jyrkis positiva beskrivning av Lidl gjorde att jag idag tittade in hos Lidl i Uddevalla.

Lidl Uddevalla.JPG

Det hade hänt mycket sedan jag var där senast. Tidigare var affären grå och trist och lite skitig. Nu var där ljust och fint och prydligt! Kanske ny ägare! Jag gick runt i hela butiken och noterade att deras sortiment var OK och delvis ganska exotiskt och rentav spännande och bestämde mig då för att ändra uppfattning om Lidl, åtminstone Lidl i Uddevalla!

Affären hade också flera intressanta klösställningar för katter till mycket rimliga priser och sådant imponerar på mig! En affär som har sådant är en bra affär! Jag bestämde mig för att häva min partiella bojkott av Lidl och undersöka affärskedjan närmare även i andra delar av världen.

Kan man lära sig att äta surströmming vid min ålder så ska man väl också kunna ändra uppfattning om Lidl! :D:D:D

Jappe

PS. Resenären som startade den här tråden ville tala om att koordinaterna till alla Lidl i Europa finns på nätet för nerladdning så nu är tråden tillbaka där den började och jag ber om ursäkt för att jag råkade vidga ämnet något! :oops: DS.

Senast ändrad:
R

Resenären

Guest

Jappe! Det offentliga rummets samtal skulle i många fall framstå lite blekt och intetsägande, om vi inte ibland tillåter oss att vidga ämnet. Det i sig kan ju leda till nya och värdefulla uppslag :)

Toppen