Sv: LCHF. Läs detta!
Nu har det gått c:a 3 veckor sedan vi började med med LCHF-ätandet och resultaten börjar bli tydliga. GB har gått ner 3 kg och jag 2,5 kg. Under den tiden har vi ätit gott vilket är betydligt lättare än jag trodde från början! Godissuget försvann förvånansvärt snabbt och vi har helt slutat med sötsaker och konditorivaror. Inga problem alls!
Vissa smärre avsteg från den "smala" vägen har vi båda gjort oss skyldiga till men de saknar betydelse i sammanhanget. Blir man bjuden på kaffe någonstans exempelvis så bör man ju ta en liten bulle eller kaka för att inte förarga värdsfolket!
Det enda problemet har varit brödet! Tack för alla recepten som kom in i början men vi hade lite svårt med alla fågelfrö- och mandelbröd så Wizards påpekande att det finns LowCarb-bröd att köpa i vissa affärer var en välsignelse!
Jag känner mig redan starkare, friskare och lättare och det gör GB också så vi ser båda framtiden an med tillförsikt och har inte en tanke på att ändra våra matvanor tillbaka till den hälsoförstörande kolhydratdieten med vanligt bröd, potatis, ris och pasta!
Det här verkar väldigt lovande och vi är glada över att vi tog beslutat att börja äta hälsosamt! Livsmedelsverket med sina kostråd kan slänga sig i väggen!
Läs och lär:
Kostdoktorn.se - Riktig mat för din hälsa.
Jappe