Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Waeco är leksaker oavsett effekt det är min åsikt.Ok håkan waeco 12-35 ny hymer mlt kommer snart ny där vet ja in något om laddare utom att ja vill int ha leksaker under 20ah,därför paralellkoppling dom båda ti ebl kopplar ja int något strömmen ska gå dit där den ska va utan en massa förluster
Ha du bara haft otur eller du kan no ha rätt ja köpte för många sa att den va bra,men oavsäätt märke berättar ingen hur man paralellkopplar den me orginalladdaren
Använd gärna CITERNA när du svarar på ett inlägg så att man se vilket du svara på.Alla nya husbilar funkar på samma sätt om ja ska koppla en laddare paralellt,ja kan int utan hjälp verkar som ingen annan heller har nån susning,varför ifrågasätter ni mig hela tide ja behöver ett bra svar hur ja ska koppla för en elkunnig person borde de va lätt me ögona fast
Använd gärna CITERNA när du svarar på ett inlägg så att man se vilket du svara på.
Har du pratat med säljarna om dina önskemål?
Vad är det för fel på en laddare som är avsedd för bilen, man ska inte rycka och slita i allt i onödan. Vad sitter det för laddare i den idag och vad för EBL?Nä hymers orgial 18 ah kan dom behålla,å mycket annat å som lagas om innan den funkar som ja vill ,nå hur kopplar ja,de me citera visste ja int e ny på de här e no ödmjuk me er hjälp om de lyckas
Vad är det för fel på en laddare som är avsedd för bilen, man ska inte rycka och slita i allt i onödan. Vad sitter det för laddare i den idag och vad för EBL?
Det är hos dig bollen ligger i att beskriva allt, inte hos oss som svarar!
Okej, bara att fixa sladdar och koppla in den, vad är problemet?Glöm ebl dit kopplas inget direkt på bat,ja kan int håll på me 18 ah å fylla 150 ah därför en 35 paralellkopplad till
bennyolle, Ursäkta frågan, men har du koll på hur blybatterier fungerar? Du kan inte trycka in obegränsat med ström i ett blybatteri på kort tid, det spelar ingen roll hur stor laddare du sätter dit, batterierna tar bara emot så mycket de vill ändå.
Om du monterar en laddare på 50A till din batteribank på 360 Ah kommer laddaren möjligen att ladda med hela sin kapacitet en kort stund i början, om batterierna inte är djupurladdade, sedan kommer laddströmmen snabbt att minska till typ 30A och sedan forsätta nedåt efterhand som batterierna blir mera laddade.
Det tar mycket lång tid att ladda 150Ah oberoende av laddare.