F
F.d. 50091
Guest
Hej på er! Har funderat på att skaffa en Kronings heat 1500. Nu undrar jag om det finns några som har erfarenhet av installation, funktion osv. av en sådan här värmare?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, monterat en under soffan fram i en dethleff6501.
Luftvärmerör från trumavärmaren går från pannan(belägen under sängen)under bilen o kommer upp i soffan fram. Kapade röret och satte kronings i följe med med trumaröret.
Får på så sätt ut värmen på samma ställen som trumavärmen.
Jag har en trumavärmare med 1,8 kw elpatroner, problemet är som alla vet att det blir för dålig fart på luftströmmen från pannan vid eldrift. Det blir ingen fart på luftströmmen längst fram i bilen.(bak i bilen är det alltid varmt)
Nu kan jag få fart på varmluften från truma genom att endast köra kronings inställd på endast fläkt(dvs kroning suger fram varmluften från trumapannan).
Behöver jag mer värme slår jag på elpatron(0,5 / 1 / 1,5 kw .)
Kronings avger även en hel del strålningsvärme som man har nytta av fram i bilen.
Använder även ett vintertäcke fram.
Mvh
olle