Sv: Kraftig höjning av besiktningsavgift
Påverkan genom gruppering är nog en synnerligen god idé!
Låt oss hjälpas åt att skapa tryck med ren och skär marknadsekonomi/grupptryck...
Att man nu dubblerat husbilspriserna för >3,5 ton, trots att tekniken i 99,9% av fallen är
helt identisk med bilarna <3,5 ton är ett hån mot allt sunt förnuft och logik.
-"Sänk priserna på husbilsbesikning till sunda och logiska nivåer!
Betänk nu kära besiktningsföretag att var och en som har en husbil även har en personbil också... eller två, och kanske ett släp också... eller två, och en motorcykel eller...
Samtliga fordon skall besiktigas i stort sett varje år.
Själv har jag 5 besiktningsskyldiga fordon i min flotta.
Detta innebär en normalt sett garanterad årlig intäkt som ni nu kommer att helt gå miste om eftersom ni med er profithunger försöker att kapa åt er något som inte är relevant. Betänk att beslutet att höja priset på husbilsbesiktningen konkret kommer att resultera i ett ekonomiskt avbräck som är långt mycket större än den intäktsökning ni iskallt räknat med kunna vinna på den lilla skaran husbilar. Vi väljer annan aktör med sund och logisk prissättning.
Även personer med högst medelmåttiga kompetenser inom området företagsekonomi kommer att med tiden förstå det gigantiska misstaget man begått men låt oss vara noga med att aktivt påtala det för dem. På så sätt får vi förändringen att gå ännu fortare.
Jag har själv valt bort Opus och antagit aktören Bilprovningen och tvingas köra några mil. Det lönar sig absolut inte men en ärlig Protestmarsch kräver hängivelse.