• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krångel med Truman i husbil 2010

Kungsängslilja

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Gotland
HBK-Nr
39827
Medlemskap
2024
Igår fick vi fellarm då vi försökte starta Truman enbart på 220 volt. Den går med gas. Idag får vi inte ens ett fellarm på 220 volt. Känns helt död när man försöker starta upp den på 220 volt. Är det ngn som vet hur man kommer åt Trumans 220 volts säkring?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Igår fick vi fellarm då vi försökte starta Truman enbart på 220 volt. Den går med gas. Idag får vi inte ens ett fellarm på 220 volt. Känns helt död när man försöker starta upp den på 220 volt. Är det ngn som vet hur man kommer åt Trumans 220 volts säkring?
Är du säker på att du har 230V in i bilen, det är inte så att huvudsäkringen på ingången är avstängd eller har löst ut?
 
Senast ändrad:

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.228
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Nu vet jag inte vilken Truma ni har. Finns även ett överhettnings skydd på Truman för 230v. Sitter där jag ringat in med blått. Bara att sticka in nått och trycka till
 

Bilagor

  • Fläkten.jpg
    Fläkten.jpg
    54,1 KB · Visningar: 74
Toppen