Livibil
HBK Medlem
Vad ska jag räkna att det kommer att kosta att installera uttag mm för att kunna koppla upp en husbil mot el? Kan/vill inte göra arbetet själv.
Senast ändrad:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej jag skriver ju i Husbilsklubben så det handlar om att skapa möjlighet att ansluta husbilen till 230V från elstolpe på camping/ställplats.Vi talar inte om att installera en laddbox för elbilsladdning antar jag?
Du behöver berätta vad för utrustning det finns i bilen idag för att någon skall kunna börja nysta i vad som behövs.Vad ska jag räkna att det kommer att kosta att installera uttag mm för att kunna koppla upp en husbil mot el? Kan/vill inte göra arbetet själv.
Något liknande denna är väl inte helt fel?
Som jag tolkar det är detta ett dubbelt CEE-uttag, t.ex. för anslutning av två båtar, och inte ett intag.Något liknande denna är väl inte helt fel?
Elcentral IP44 - Elektrisk fördelning - SEASEA
Elcentral IP44 - Säker och tillförlitlig strömfördelning ombord. SeaSea erbjuder högkvalitativa elcentraler för marina behov. Upptäck mer nu!www.seasea.se
Ca 1500-1600kr/tim och inget ROT avdrag. Sedan är listan lång på olika tillägg.Vad ska jag räkna att det kommer att kosta att installera uttag mm för att kunna koppla upp en husbil mot el? Kan/vill inte göra arbetet själv.
Det kanske var dumt att lägga ner elfirman om det är sådana timpriser som gäller numera.Ca 1500-1600kr/tim och inget ROT avdrag. Sedan är listan lång på olika tillägg.
Elektrikern är den bäst betalda hantverkarenDet kanske var dumt att lägga ner elfirman om det är sådana timpriser som gäller numera.