• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kors i taket!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Kors i taket!

Visst är "i" världen en fantastisk värld & miljö med mycket bra samspel och många trevliga/informativa och "aha" upplevelser. Bara tuta, köra och må bra...
Det har hänt mycket sen första Apple modellerna kom ut där allt var pest och pina som dessutom kostade skjortan! Vi människor har svårt för förändringar men det går, man lär sig något nytt varje dag! Det gäller att vara mottaglig och inte tjurig (som vissa andra i min familj, he, he...). På jobbet lever man i PC världen 8 timmar varje dag, hemma njuter man av vad Apple har att erbjuda. Visst är det svårt ibland, men när man väl är framme och i mål, då är man lycklig vilket är det viktigaste av allt. Jag har inga Apple aktier om nå'n undrar, inte så många av deras plattformar heller, men håller helt och hållet med knarrevik som vet vad han talar om!
Våga testa och lära sig nytt och tänk på att det finns inga genvägar, bara hårt arbete oavsett vad det är : )
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Kors i taket!

kanske ska påpekas att Box generösa erbjudande inte innefattar oss som har enbart iPadgenemration 1. Kräver nämnden iOS 6 och det kan inte jag få in i min platta i alla fall. Surt sa räven om rönnbären...:mad:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Kan man använda denna som en Gps ex, med iGO, om jag gör en internet delning, med exempelvis IPad Air 4G 128g. ( som jag funderar på ) .
Kenneth. - Borgholm

Intressant fråga som jag dessvärre inte vet svaret på. Eftersom jag inte äger någon iOS-enhet med enbart WiFi kan jag inte testa. Kanske någon vet svaret?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Kan man ha nerladdade kartor i paddan som kan användas offline?

Undrar jag med anledning av att mina kartor behöver uppdateras. Kan man ha europas kartor i en padda till en rimlig kostnad sparar jag i alla fall in många kilo.

Har ännu inte sett någon fördel med paddan, men kanske nu?:confused:

Kartorna till de flesta navigeringsappar laddas ned till iPad/iPhone som sedan kan användas offline. Med Skobbler finns båda alternativen, online med karta i molnet eller offline med kartor som laddas ned till minnet. Endast 49 kr för hela Europa och 80-90 kr för hela världen (nästan). Efter köp kan man hämta ländernas kartor efter behov. Kartorna till de vanligaste navigeringsapparna uppdateras flera ggr per år utom Navigons där man får avsluta appen och installera på nytt för att få fräscha kartor.
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Kors i taket!

En fråga . Är IGO så mycket bättre än GPS i Paddan ? Ingen kritik , utan bara en okunnigs fråga . Ska man ha hela Europa går det på ca 600kr.
Med vänlig hälsning, Ulf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

En fråga . Är IGO så mycket bättre än GPS i Paddan ? Ingen kritik , utan bara en okunnigs fråga . Ska man ha hela Europa går det på ca 600kr.
Med vänlig hälsning, Ulf

iGO utnyttjar det inbyggda GPS-chipet i iPad!

Det finns ingen navigeringsapp som följer med en ny iPad förutom Apples kartor som kräver att man är uppkopplad mot Internet.

Det finns en billigare variant av iGO om du inte reser i östra Europa nämligen iGO Western Europe för under 300 kr.
 
H

hianders

Guest
Sv: Kors i taket!

Hur ska jag komma åt chatten (Melodikrysset) på paddan? Skall man ladda ner något och hur gör man då?

Inger
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Flash fungerar inte i nyare smartphones/plattor, det har ersatts med HTML5 som är en nyare teknik.

Det finns däremot en app där du kan lösa krysset och skicka in det med några knapptryckningar.

Det finns andra sätt att hålla kontakten med sina medtävlare, tex Facetime (inbyggt i iPad), gratis med både ljud och bild.

Eller varför inte med Skype?

image.jpg
 
Senast ändrad:
K

Kenneth E

Guest
Sv: Kors i taket!

Intressant fråga som jag dessvärre inte vet svaret på. Eftersom jag inte äger någon iOS-enhet med enbart WiFi kan jag inte testa. Kanske någon vet svaret?

Har idag införskaffat en Ipad Air 4G 128 g , hos Media Markt.

Enligt försäljaren så kan man använda en Ipad med enbart wifi som Gps med sin Iphone
genom att man gör internetdelning. Skall testa detta vid något tilfälle.
Däremot går skulle det inte fungera från Ipad. .

Blir spännande att få se möjligheterna med Ipad Air.

Kenneth - Borgholm
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Kors i taket!

På väg ner i träsket?:wink:

Ordern kommer att levereras under perioden: 140127-140131


Artikel Modell Antal Pris Total
198177 iPad Air 32GB 4G White + Wifog 1 6265.00
196992 Ipad Air Smart Cover Black 1 349.00
193188 Screen Protector iPad5 1 99.00

Summa att betala 6713.00
Moms (25%) ingår med 1342.60




Leveranssätt: Postpaket med fri frakt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Vänta med att sätta på screen protector!
Mycket bättre respons utan och garanterat inga repor.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Angående Flash og HBK Chat - har testet et par varianter som klarer dette både på IOS og Android. Flash kjører her i en gateway hos leverandøren og en spesiell nettleser snakker med denne. Puffin er den ene som markedsfører seg just på dette og Opera hadde dette i sin mini tidligere - nå står det intet om støtte for Flash. Puffin tar betalt etter en tid, men en kan teste gratis en tid.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Kors i taket!

Vänta med att sätta på screen protector!
Mycket bättre respons utan och garanterat inga repor.

Jag håller absolut med, och av ytterligare ett skäl: glasytan är oleofobiskt behandlad (fettavstötande). Den funktionen döljs med en plastfilm. Dessutom kan klistrat på plastfilmen lösa upp beläggningen, vilket kan göra skärmen flammig, och en del av beläggningen kan följa med när man sedan tar av plastfilmen.
Det är ju glas, så varför sätta plast på den?
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Kors i taket!

Tack för tipsen, har ändrat i ordern.
Kanske får jag då leveransen lite tidigare eftersom det var leveranstid på just screen protectorn :D
 

erkhu

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2024
Sv: Kors i taket!


Hur gör man en egen app för HBK
icon5.gif

//Eric
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Hur gör man en egen app för HBK
icon5.gif

//Eric

Jag klarar det inte men en smal sak för en programmerare?

Däremot kan du i iPad "lägga till på hemskärmen" som automatiskt lägger till loggan.
På det viset slipper man att skriva in URL eller att söka bland favoriter.
 
H

hianders

Guest
Sv: Kors i taket!

Förslag emottages tacksamt på någon app att titta på när man sitter och "tröskar" på motionscykeln. Har haft ett litet uppehåll nu p g a bruten handled men känner nu att det är dax att börja igen när man kan stödja på handen ganska bra.

Så, någon användbar app tack!

Inger/fru hianders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

En musikapp kanske?

Då kan du hålla takten till Lasse Ste.., förlåt Guns N' Roses under trampandet.

Appen heter Mixerbox och har även äldre musik med ljud och bild.

image.jpg
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Kors i taket!

Låna en E-bok på biblioteket. Jag läser via plattan varje dag på motionscykeln (måste cykla - kan inte promenera just nu pga knäskada). Jag använder appen Aldiko, fast det är Android. Vet inte om den funkar i äppelträdet, men det finns säkert nåt liknande.
Jag har snickrat en stödhylla som hänger på cykelstyret där plattan ligger. Suveränt!
 
Toppen