• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kors i taket!

F

F.d. 25203

Guest
Sv: Kors i taket!

Har idag införskaffat en Ipad Air 4G 128 g , hos Media Markt.

Enligt försäljaren så kan man använda en Ipad med enbart wifi som Gps med sin Iphone
genom att man gör internetdelning. Skall testa detta vid något tilfälle.
Däremot går skulle det inte fungera från Ipad. .

Blir spännande att få se möjligheterna med Ipad Air.

Kenneth - Borgholm

Detta fungerar inte på Ipad2. GPS slipet sitter ihop med 3G slipet. har man inte 3G så har man inte GPS.

IGO startar med att söka GPS data från chippet. Ska du få detta från en Iphone, så måste du hitta ett program som plockar ut GPS data och skickar det via wifi till paddan. I paddan måste du ha ett program som lurar IGO att den har ett GPS chip och tar emot GPS data från wifi och sen skickar det till IGO.

Jag tvivlar sådana program existerar. Och dessutom skulle fördröjningen bli alldeles för stor och IGO skulle upplevas som det ligger hundra meter efter.

Ipaden måste ha GPS chippet, och det kanske är skilt från 3G slipet i nyare modeller. Det känner jag inte till.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kors i taket!

Någon har lyckats med en gps-puck kopplad till iPad WiFi med blåtand.
Om man inte kan åberopa öppet köp och byta till 4G-modellen skulle kanske detta vara en utväg?
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Kors i taket!

Hej Henrik. Tack för info.

Du har rätt. Testade igår med IPad mini med wi-fi , och iGO startar men visar " tappad gps signal " och det spelade ingen roll om man hade igång internetdelning med IPhone eller inte.
Testade med min nya IPad Air 4g utan simkort i och den funkade hur bra som helst och den har ju gps chipet.

Kenneth
 
Toppen