Gunillas Kenth
HBK in Memoriam
- Kommun
- Hässleholm
Sv: Kontantkort för mobilt bredband utomlands
Vi köpte det över disk 2010, ingen registrering.
Vi köpte det över disk 2010, ingen registrering.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
49 kronor per dag för 20 MB datatrafik.
Det räcker för att läsa dagstidningen - alltså i dyraste laget!
I Tyskland har Telekom det bästa nätet följt av Vodafone, O2 och e-plus (skitdåligt).
Under min senaste resa hade jag ett dyrt kontantkort från Vodafone som fungerade någorlunda men var värdelöst i den "svåra" Moseldalen. Aldis kort som kör e+plus var dåligt överallt och dog plötsligt, möjligen på grund av fel vid aktiveringen trots att jag fick hjälp av en tysk "expert" att aktivera det. Kolossalt knöligt! Jag har haft att göra med O2 tidigare och där har det varit mycket krångel. Jag tycker faktiskt att deras sätt att hantera sina kontantkunder är på gränsen till bedrägligt!
Nästa gång ska jag försöka få tag på ett kontantkort från Telekom men de tycks ha ändrat villkoren för mobilt "prepaid Internet" och deras prislista är kolossalt komplicerad. Det verkar nästan som om de inte vill dela med sig av sitt nät till turister! Förmodligen går jag bet på Telekom så då får jag väl försöka med Lidl's kontantkort (O2) och se om det är lättare att aktivera än Aldis motsvarighet!
Finns det någon här som nyligen har lyckats med bedriften att få till en vettig Internetuppkoppling i Tyskland?
Jappe