Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack men hur kommer man åt den?Jag förlängde slangen för kondensvattnet... Nu rinner det ut under husbilen..![]()
Nej det är en plåtas Adria 640 SGXhej
Ta bort det nedre gallret sitter tv om bodelsdörren .Om det är bilen på bilden. innanför finns en plastbunke som kondensvattnet samlas. finns ju på kompessorskåp hemma.kolla inne i skåpet finne nog en ränna som vattnet samlas och rinner ner i kärlet.
Om kompressorn sitter nedtill ja, som på vanliga hemma-kylskåp. Då dunstar vattnet bort av värmen från kompressorn. Somliga ”campingkylar” har dock kompressorn upptill. Men en slang kan förstås finnas ändå, och då måste den ledas ut.Jag tror att de flesta kompressor kylar har en slang som mynnar över kompressorn även om man inte ser den, så leta under kylen så hittar ni den säkert...
Jag ser en slang innanför gallret.Om kompressorn sitter nedtill ja, som på vanliga hemma-kylskåp. Då dunstar vattnet bort av värmen från kompressorn. Somliga ”campingkylar” har dock kompressorn upptill. Men en slang kan förstås finnas ändå, och då måste den ledas ut.
Visa bilaga 234128