Nu är jag vare sig mässgeneral eller branschföreträdare som du vill göra gällande
utan en som troligen har mer koll en som kollar mellan två hundöron!
sen köper jag din historia om Charlies möbler etc och visst är beg sidan större än nybils
så är det i dom flesta branscher.
men som flertalet andra påpekat en mäss går man på för att få se nyheter inte skåpmat,
/ Bengt
Nej titeln branschföreträdare var självklart inte ämnat för dig. Nej, till en riktig branschföreträdare som vi har i klubben och som skrivit i tråden. En person som jag har mycket stor respekt för, hans kunnande och det arbete han gör för branschen.
Mässgeneraler brukar vara de som uttalar sig om mässornas inriktning och övergripande mål och ditt uttalande gav den säkra undertonen, men du kanske i alla fall är hens kusin?
Ja, det är jag som står bakom Alice vita små öron. Ditt konstaterande att du har bättre koll låter jag självklart stå oemotsagt, du verkar vara en man som verkligen har koll på allt. Lite avundsjuk på dig är jag självklart.
Nu är jag nog en riktig velpelle som tenderar se det mesta i grått och inte allt i svart eller vitt.
I det här aktuella fallet, ser jag sjävklart inte en campingmässa med likhetstecken med en arena för begagnade husbilar.
Som Sören-6830 redan skrivit i inlägget 59 så tror jag inte heller att någon har haft för avsikt att ställa ut begagnade bilar, nej det var troligen produkten/konceptet man erbjuder som man ville föra till torgs på mässan.
Nya grepp ses normalt alltid som ett hot för den redan etablerade branschen och jag kan förstå att Sveas frejdiga inhopp irriterar de etablerade aktörerna.
Min egen erfarenhet, har gett mig uppfattningen att husvagns-/husbilsbranschen i Sverige är konservativ. En bransch som levt i en relativt skyddad miljö, inte speciellt konkurrensutsatt eftersom alla i princip arbetar efter samma modeller och erbjudanden.
Därför ser jag som konsument att nya utmaningar, nya modeller för branschen är bra för mig som konsument. Föredrar att den svenska husbilsbranschen utvecklas, blir effektivare, större, starkare och som ger lägre kostnader så att man blir ett reellt alternativ till direktimporter från kontinenten.
Så tänker jag, väl medveten om att det finns många som har mycket bättre koll.
Passar på att önska alla en trevlig helg,
TommyD