Lägger mig inte i om det är rätt eller fel att Svea Husbilar blivit utslängda från Caravan Stockholm på Kistamässan, eftersom vi bara hört en part.
Däremot förstår jag inte inläggen här, som påstår att det bara skall visas upp nya produkter på mässan.
Så här skriver man själv om mässan;
"Caravan Stockholm är mässan för dig som är nyfiken på den mobila livsstilen och intresserad av husvagn, husbil och camping! Här kan du jämföra, klämma och känna bland olika varumärken, modeller och utrustning samt upptäcka spännande resmål och få tips från experter."
Det är med andra ord en helt vanlig branschmässa för oss som är intresserade utav den mobila livsstilen, där man visar upp olika produkter, företeelser som är relevanta för oss.
Husbilar, husvagnar, campingar, uthyrning, destinationer, tillbehör, serviceverkstäder, reservdelar, klubbar, sajter, osv. Nytt eller begagnat, köpa eller hyra, lovar för mässarrangören som säljer utställningsyta spelar det ingen roll, han vill sälja kvadratmetrarna.
För mig som besökare, ju mera som finns representerat, ju större spridning utav utbudet, ju intressantare blir mässan.
Att det finns en "lågprisförmedlare" tror jag absolut att det finns ett intresse av för besökande husbilsägare, som ser ett alternativ när han skall sälja/byta sin husbil. Samma sak med köparna som kanske finner en bil lite billigare än i den vanliga handeln och tycker det lägre priset väger tyngre än fackhandeln garantier.
Min egen erfarenhet av campingmässor är liten, däremot turist-/båtmässor har jag ofta besökt och mött en stor spridning utav olika typer av utställare, men som alla haft en relevans till mässans övergripande inriktning.
TommyD
PS. Ser nu att Sören-6830 hade samma funderingar samtidigt.
DS.