Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Finns det något neg. med KCR box?
Vi har en KCR i vår Renault Master -06 med 3,0 motorn. Just nu 5000 mil på mätarn. från 135 hk till ca 155-160. Helt underbar att köra med extra vrid. Går allra bäst vid 2000 rpm lika med ca 100 km/tim. Bränsleförbrukning enligt färddator ca 0,85-0,9 men räknat på mätt sträcka med gps ca 1 dl mer, så lita inte på färddatorn.............
Vid en "snabbtur" hade bråttom, från Paris till Puttgarden med 115 km i snitt på färddatorn hade vi 1,25 l i verklig förbrukning, (1,15 färddator)
Så, sätt in en box om Ni kan, kanske inte lönar sig för minskad förbrukning, men bussen blir mycket trevligare att köra.
Lappennnnnnnnnn
Grattis ..du kommer inte att ångra dej..bättre tryck i motorn..lägre förbrukning av diesel..Ett litet tips !
Hej har ökar effekten på bilen i dag.
Man rycker ur kontakten som sitter på Trycksensorn
i änden på Rail-rör (spridarröret) kopplar sedan in den ena kontakten
från nya KCR boxen.Den andra kontakten kopplas på sladden som lossades
från Trycksensorn.
Fanns bara 2 kontakter på Boxen det går knappt att koppla fel.
Håller med dej...KCR är de enda alternativet..jag läste in mej på dom andra..verkar vara en del lycksökare ..var inte dumsnål.Det säkraste är nog att köpa en en powerbox från KCR.
De andra atrenativen är väligt luddiga vad som gäller och en del verkar vara som en porrsida man kommer till när man ska kolla ......om det ens komma in på deras prislista
nej Jag kommer köpa en från KCR..... det känns tyggare om det blir problem
Vem vill blir blåst på tusenlapper utan vidare
Jag fick ombesiktning p.g.a. min KCR-box när jag besiktigade för någon månad sedan.Ps: jag hörde av en HB ägare som hade en KCR box i sin bil...han fick en 2:a på bilbesiktning..sant eller inte ?? Är det någon annan som har råkat ut för detta ?
Min KCR box sitter väl synlig ingen har sagt något om den.
Leffe S
En fråga till de som har KCR box och som säger sig ha fått så och så många fler hästkrafter.
Hur vet ni det?
Jag har kört med KCR sedan 2008..och nu över 13 tusen mil..Ett enkelt sätt att ta reda på det är att låta testa husbilen, utan och med KCR-box, i en Rototest-anläggning. (Två tester kostar bara ett dussin tusenlappar.)
Då får man ett protokoll i stil med det bifogade som avser effekt och vridmoment på drivhjulen för en Fiat Ducato med 84-hästars 2-litersmotor.
Observera att man, enligt KCR, bör köra 30-40 mil mellan mätningarna för att bil och box ska "anpassa sig".
Bilen upplevs som "körgladare", vilket har medfört att bränsleförbrukningen inte har sjunkit.
Pålle
Leffe S har alltså fått en 16-procentig effektökning, och jag en 13-procentig.
Båda är långt ifrån vad som utlovas i reklamen.
Pålle
SURT.....Jag fick ombesiktning p.g.a. min KCR-box när jag besiktigade för någon månad sedan.
Reklam är reklam...
Ta reda på fakta själv..om man vill och orkar...
SURT.....
Kan vara idé att försöka gömma KCR boxen ev dölja den med en liten plastlåda och måla lådan svart.