Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Sv: Karlskrona Kommun husbilsförbud
Men mycket bra svarat i kommentarstråden av Henrik Hagström!
Men mycket bra svarat i kommentarstråden av Henrik Hagström!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej..
Läser med viss förvåning om parkering/husbilsförbud nattetid i Karlskrona.......................
Jag håller med dig...det brukar tyvärr vara så att det finns de som ställer sina husbilar över en hel helg och vi andra husbilsägare får inte möjligheten att stanna. Nej, Karlskrona ni får inte mig som turist på grund av alla dessa förbud.
det finns många kommuner med p-förbud mellan 22.oo-06.00,men inte trodde jag det fanns husbilar för 39 år sedan,,
oavsett detta så har tiderna förändrats,,idag är vi så många att de ställer till problem på många ställen,,
tidningsartiklar står ju som spön i backen,,det mesta negativt,,
så ja säger som innan,,kom igen med en laglig ock protesterande aktion,,
eller löser vi det framför skärmen??
Efter att ha läst om Karlshamn så bara passerade vi, tankade/handlade utanför deras kommungräns, nu slapp dom få våra pengar!
Det gamla ordspråket att "allt va bättre förr" stämmer enl min mening glasklart i detta fall.
Nu kom jag ihåg det igen. Husbil är ett campingfordon.
Jämställd med husvagn. Skillnad: Egen motor.
Gokväll
Det som i dagliga tal kallas för husbil är antingen en lastbil, tung eller lätt, eller en PERSONBIL klass 2. O inget annat.
Regler för PARKERING gäller alltså dessa fordonsslag.
Campingfordon finns överhuvudtaget inte som fordonsslag!
Hejs
Claes 105
Fel där Claes PB klass 2 har karosstyp SA till skillnad från lastbil och SA står för campingbil .
På forumet kan vi ju käbbla om detta i evigheter. Om betydelsen av det ena o det andra. Men vad är vitsen med det vi vet ju alla vad vi tycker. De som måste förtydliga sina definitioner är ju de som sätter reglerna dvs transportstyrelsen.
Så frågan är hur definierar transportstyrelsen campingbil ?? Själv är jag inte säker på att jag gillar svaret.