hej
Jag har det Elverket Champion 1000 Watt Inverterelverk som nu gått bra 1300 timmar i 2 år.
I dagarna fick jag problem då det startar upp i några 2-3 sekunder och låter kanske som vanligt typ kanske lite flåsigt sen dör det.
Jag brukar justera ventilspel var 400 timme typ.
Jag undrar om något pajat där inne och vill fråga någon kunnig här om tips.
Vet inte men måste fråga då utloppet verkar inte gå ner lika djupt som inloppet kolla filmen jag bifogar.
Ska de gå ner lika djup eller inte?
Kan det vara att någon fjäder som trycker tillbaka upp ventilen som har gått söner kanske?
Där är också ett litet inget märkvärdigt "klang" ljud på inloppet(vänstra) när den går ner
Det är högra ventilen som är avgaser utlopp.
Jag använder en skruvdragare och drar runt motorn
Oljan är bra, Tändstift ok
Lite tips om detta vore kul
Jag har det Elverket Champion 1000 Watt Inverterelverk som nu gått bra 1300 timmar i 2 år.
I dagarna fick jag problem då det startar upp i några 2-3 sekunder och låter kanske som vanligt typ kanske lite flåsigt sen dör det.
Jag brukar justera ventilspel var 400 timme typ.
Jag undrar om något pajat där inne och vill fråga någon kunnig här om tips.
Vet inte men måste fråga då utloppet verkar inte gå ner lika djupt som inloppet kolla filmen jag bifogar.
Ska de gå ner lika djup eller inte?
Kan det vara att någon fjäder som trycker tillbaka upp ventilen som har gått söner kanske?
Där är också ett litet inget märkvärdigt "klang" ljud på inloppet(vänstra) när den går ner
Det är högra ventilen som är avgaser utlopp.
Jag använder en skruvdragare och drar runt motorn
Oljan är bra, Tändstift ok
Lite tips om detta vore kul
Bilagor
Senast ändrad: