Sv: Kamremshaveri p.g.a kylan
Jeg kopierer og limer inn jeg også !!Lett i grunn !!
Rusken har rett i dette han her skriver.Før 2007 når Ford brukte disse "gamle"
motorene,var det like hyppig kamkjedebrudd på disse som på andre fabrikat.
Har selv hatt disse "møkkabilene" i tidligere år.Jeg sa akkurat de ordene som Rusken her skriver,nemlig "Aldrig mer Ford". Vi husker vel alle også hva en Fiat var for noe for
noen år tilbake.Heller ikke noe glansbilde akkurat,men tidene forandrer seg.
Jeg er sjeleglad for at jeg har revurdert den uttalelsen.Det har gjort at jeg vel har en av de mest komfortable og bra biler en kan bruke som chassis til bobil i disse dager.
De "nyere" CDTI (?) motorene,har vist seg driftsikre,og meget problemfrie,
stillegående og billige i drift.Ford samarbeider jo nå med PSA motorfabrikk,som leverer enkelte diesler til Ford,Peugeot,Citroen,Land Rover,Volvo,BMW,Mazda,
nye Mini o.s.v.
Under en Europeisk transportmesse i år,ble Ford Transitt etter en langvarig kartlegging,kåret til tittelen "Europas beste varebil".Kartleggingen viste at disse var mest økonomisk i bruk,gunstigst drivstofforbruk,best comfort,hadde en meget god lasteevne,og minst feil.
Tyske TÜV har i år også lagt fram sin omfattende varebilkartlegging,noe som aldri før er gjort.Denne kartlegging/registrering er kun foretatt med personbiler tidligere.
Dette var på varebiler som er brukt og kjørt i Tyskland.Titusener av biler er nøye kartlagt bl.a. ved EU-kontroller,og bilene hadde kjørt mellom 80000 og 110000 Km.
Der ble resultatet at det fabrikatet med minst feil var VW,etterfulgt av Ford som nr.2.Deretter fulgte Mercedes,PSA-bilene samt Renault.Fiat kom lengre bak i leksa med 20% feil og Iveco sist med 21,4%.
Det ble presisert i undersøkelsen,at dette er en undersøkelse/kartlegging,men kan
brukes som en veiledning for de som har bruk for det.
Men uansett undersøkelser og tørre fakta,sitter hver og en av oss med egne
meninger om biltyper og hvordan disse er,hva for feil de har vet vi også best,og godt er det kanskje,for ellers hadde vel alle endt opp med samme biltype,og ingen
er lenger "dårlige biler". Den tiden er for lengst over
Ottar