Krillekrut
HBK Medlem
Nu tror jag inte att NASA är miljöaktivisterÄr det NASA du syftar på, eller vilka?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nu tror jag inte att NASA är miljöaktivisterÄr det NASA du syftar på, eller vilka?
Nop, men det är dem som skrivit artikeln i fråga.Nu tror jag inte att NASA är miljöaktivister
Då vore det lärorikt att ta del av dina kunskaper om vilka fel det är i artikeln. (Som NASA publicerat.)Nop, men det är dem som skrivit artikeln i fråga.
du menar vilken påverkan det kan ha haft på miljön att han flyger klotet runt flera gångerFokusförflyttning är ett känt knep. Men är det inte bättre att diskutera fakta om vad han skrev och sade, och vilken påverkan det kan ha haft, än hur han reste? Fast det kräver ju lite mer, förstås…
Säg att han gjorde X flygresor. Om det han ägnade sig åt på de resorna påverkade andra tillräckligt mycket för att de skulle minska sin miljöpåverkan (på olika sätt) med mer än motsvarigheten till X flygresor gick miljön plus på det han gjorde. Varför skulle det vara ett problem?du menar vilken påverkan det kan ha haft på miljön att han flyger klotet runt flera gånger
dubbelmoral heter det i min bok
Det brukar vara bra för trovärdigheten om man lever som man lär.....Säg att han gjorde X flygresor. Om det han ägnade sig åt på de resorna påverkade andra tillräckligt mycket för att de skulle minska sin miljöpåverkan (på olika sätt) med mer än motsvarigheten till X flygresor gick miljön plus på det han gjorde. Varför skulle det vara ett problem?
Ja men trovärdigheten måste inte vara noll även om man gör avsteg från den principen. Även en rökare kan predika att rökning inte är bra för folkhälsan…. Osv.Det brukar vara bra för trovärdigheten om man lever som man lär.....
Nej, trovärdigheten är inte noll. Men sannolikt hade fler tagit intryck och anammat budskapet om den som framfört det varit konsekvent och levt så som han vill att alla andra ska göra. Gäller även rökaren i ditt exempel.Ja men trovärdigheten måste inte vara noll även om man gör avsteg från den principen. Även en rökare kan predika att rökning inte är bra för folkhälsan…. Osv.
Ja, det han/hon säger är trovärdigt eftersom det är vetenskapligt bevisat. Däremot är han/hon ett ”dåligt exempel”.så du tycker en som står o bolmar på en cigaret o predikar att det är jääätte farligt att röka är trovärdig ??
din logik är helt ute o cyklar.. då är det oxå ok att politikerna är korumperade bara dom predikar om hur fel det ärJa, det han/hon säger är trovärdigt eftersom det är vetenskapligt bevisat. Däremot är han/hon ett ”dåligt exempel”.
Eller kanske ett tydligt exempel på en beroende.
Sverige är bara en mycket liten del av vår glob.Ser kallt ut i Sverige nu med.. Blev inte så mycket av klimatuppvärmingens effekter denna vinter, kanske bättre lycka nästa vinter
Här har ni en Doktor i ämnet som beskriver vårt klimat för er som är intresserade.
Video
Va???? Är den redan över?