• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kall sommar.

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Ja, och ser utvecklingen ut över tid? Stigande.
Nej, vi ar som tur ar pavag ut ur den senaste miniistid dock.
om man gor som profeterna och medierna sa tittar man pa ett urval ur jordens tidslinje 150ar ar det som galler har jag forstatt att de hanvisar till nu. da har tempen stigit med tre grader, men om an tittar pa de senaste 300aren sa har tempen minskat med femgrader. men som du kanske vet kan statestik nyttjas och vridas till ens fordelar. visste du aven att mediantiden av plantens existens har vi inte haft frusna poler? visst okar tempen pa planeten snabbt just nu, men det finns fler tilfallen i var historia dar den gjort det. Sjalvklart ska vi gora vad vi kan for att vara radda om var planet, men sok fakta och kolla pa det stora perspektiviet innan ni svaljer vad saljande media vill tuta i er i alla lagen.
Kalla: What's the hottest Earth's ever been?

1690865567355.png
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Årets julimånaden blev den varmaste någonsin i världen.
I sverige blev det normalår.
Hur många dagar regnfrit blev det i juli Svealand?
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Nej, vi ar som tur ar pavag ut ur den senaste miniistid dock.
om man gor som profeterna och medierna sa tittar man pa ett urval ur jordens tidslinje 150ar ar det som galler har jag forstatt att de hanvisar till nu. da har tempen stigit med tre grader, men om an tittar pa de senaste 300aren sa har tempen minskat med femgrader. men som du kanske vet kan statestik nyttjas och vridas till ens fordelar. visste du aven att mediantiden av plantens existens har vi inte haft frusna poler? visst okar tempen pa planeten snabbt just nu, men det finns fler tilfallen i var historia dar den gjort det. Sjalvklart ska vi gora vad vi kan for att vara radda om var planet, men sok fakta och kolla pa det stora perspektiviet innan ni svaljer vad saljande media vill tuta i er i alla lagen.
Kalla: What's the hottest Earth's ever been?

Visa bilaga 229726
Vi kanske skall hålla oss till utvecklingen under mänsklighetens historia och lämna rön om tiden dessförinnan därhän? I synnerhet sådana baserade på geologiska undersökningar i skikt som skapades på en tid när kontinenterna låg på en annan plats än de gör nu.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
 

Krillekrut

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
32060
Medlemskap
2026
Miljöaktivister läser rapporter lika som f_n läser bibeln ;)
 
Toppen