Sv: Kaffe!
Lavazza, världens äldsta kaffeföretag och en av de större aktörerna på den globala kaffemarknaden har ett par mycket bra espressobryggare. Den billiga varianten kostar omkring 1200 kronor på samtliga ICA Maxi, MediaMarkt med fler butiker och den lite större modellen kostar mellan 1600 -2100 :- beroende på var bdu köper den. Man använder Pods som inhandlas i din lokala ICA Maxi/Kvantum eller MediaMarkt. Kostar runt 50:- förpackningen och innehåller 16 poddar. Finns 7 olika sorters poddar. Båda dessa espressomaskiner har ångfunktion för att göra cafelatte eller cappuccino. Deras poddar görs på bästa råvaror från Arabicaplantan (den vanligaste) till Robustaploantan.
Den lite dyrare maskinen heter MoDoMio. Använder själv denna maskin både hemma och i husbilen. den brygger ett riktigt Espresso med en perfekt kräma.
För att avsluta detta kaffeinlägg innan jag bskall göra mig en Espresso kan jag varm rekomendera en Grappa, en liten, som komplement till denna goda kaffetår.
Partisk, njae....kanske lite, ha en god kaffestund.
P S Båda dessa maskiner är små och kompakta och gör sig bra i vilken husbil som helst D S