trevik
FD HBK Medlem
Är det någon som vet kabeldimension på de fördragna kablarna för solceller i Adria Sonic?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
OBS! Kontrollpanel NE266 i manualen är ej den som sitter i Sonic, det är bara blocket NE237 som ev. är av intresse för oss då Sonic har en annan kontrollpanel ..
Troligtvis är det så att den också är från Nordelletronica? Var i går inne i en Sonic Supreme 2015 utställd hos handlare i Stockholmstrakten och där satt samma elblock som du tagit bild av. Fanns där också en ingång för solpanel på blocket och då kan man anta att när en solpanel är ansluten via den kontakten så ges information om A- A+ på väggpanelens symbol för det. Kollade dock ej detta på plats då ingen solpanel var inkopplad i bilen.
Vi kan ju skaffa en sådan app så styr vi panelen från plattan .. Nordelettronica srl
Jag hänger på med en fråga. Har en ny Adria med NE237 och regulator Morningstar PS-30M. Bodelsbattriet laddas bara, hur får jag startbatteriet att ladda?
Ska lämna in hb på fredag till ÅF med är rädd att de inte har kompetensen.
Lennart