• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe X740/X780

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Carthago är ett "wanna be" märke.
mycket slarv och dålig kvalitetskontroll, ungefär som Kabe.

Efter 10 år, snart 18000 mil och minst 2000 övernattningar sommar som vinter norrut som söderut i vår Carthago 07a, så var det skönt att få reda på vad vi har för bil.
Efter en säkert välgrundad undersökning.
Krister.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Efter 10 år, snart 18000 mil och minst 2000 övernattningar sommar som vinter norrut som söderut i vår Carthago 07a, så var det skönt att få reda på vad vi har för bil.
Efter en säkert välgrundad undersökning.
Krister.


Hehe... Jag bara väntade på den.
Jag menar nyproducerade fordon.
Er 2007'a torde hålla högre kvalitet än en nyproducerad dito.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
jag läste i i forumet om fel på chartago bland annat läckage när jag kommenterade felen på en premium bil,
som jag inte väntade att finna på en premium bil, då blev det borttaget och jag hotad att bli avvisad.
 

perhagen

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
28364
Medlemskap
2026
Du har nå i hvertfall en Kabe, og det er et skikkelig premiumsmärke, nyt Husbilen og dens muligheter, modellen du har er vel noe av det beste som er bygd av HB, det ble jeg fortalt av en Kabe-:)åteforseljar :wideeyed:
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Kul diskussion. Vi har nu haft tre husbilar på fem år. Först innstegsbil för ca fem hundra tusen, sedan en mellanklassbil för knappa miljonen å så en premiumbil. Min erfarenhet är att du får vad du betalar för. Concord, Moelo, Vario o andra lyxbilar kostar för mycket för min plånbok, annars fick det bli någon av dem, eller allra helst en Volkner. Vi är bock mycket nöjda med vår Cartago.
 
Toppen