• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: Kabe e bäst

Frågan är väl om man kan ta någon som åker svenskt på allvar ??:D
Ingen kan ju egentligen heller ta en sån här tråd på allvar då alla förstår att det är en total omöjlighet att Kabe är bäst.
"There can be only one"

Men det är ju kul att ni Kabeägare har en sådan självdistans så att ni kan skoja om det;):D:D:D:wink:
Frågan är ju då om vi ska vara allvarliga eller som vanligt jag vet inte, men visst ja, är ju
Kabe ägare då vete f........... får se
:rolleyes: morsning :cool:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Frågan är väl om man kan ta någon som åker svenskt på allvar ??:D
Ingen kan ju egentligen heller ta en sån här tråd på allvar då alla förstår att det är en total omöjlighet att Kabe är bäst.
"There can be only one"

Men det är ju kul att ni Kabeägare har en sådan självdistans så att ni kan skoja om det;):D:D:D:wink:
tror du att det hade blivit så mycket skriverier öm det hade varit et tyskt bilmärke som varit på tråden likadant, jg tror inte det för Kabe väcker mer känslor hos dom som hatar sverige och svenska produkter, att folk som äruppvuxna i sverige och vet vad svensk industri har betytt utomlands kan vara så negativ till svenska produkter, för jag tror inte det bara är skämt där är lite allvar, och framföralt avund dett är inte bara husbilar det är på all svensk tillverkning varför har det blivit sån utveckling i landet bland svenskar det förekommer inte i andra länder, att man ser ner på sin egen produktion, jag är ingen Volvo ägare men jag gläds ändå åt framgångarna för märket och jag vet innerst inne att dom är ett strå vassare än andra och det går igen i andra produkter kann jag köpa svenskt så gör jag hellre det, ta upp en liknande tråd på ett tyskt husbils märke och se om det blir samma negativa reaktioner.

mvh Bertil

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Som sagt mycket intressant tråd.
En svensk tiger sa man ju förr men det gäller inte i denna tråd där var o en försvarar sig och sitt val.
Bra, fortsätt så. Gillar mångfald- i alla fall vad som gäller val av husbilsmärke.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Som sagt mycket intressant tråd.
En svensk tiger sa man ju förr men det gäller inte i denna tråd där var o en försvarar sig och sitt val.
Bra, fortsätt så. Gillar mångfald- i alla fall vad som gäller val av husbilsmärke.
Jag ville ha svar på varför det är så negativt med svenska prudukter det är gäller inte bara husbilsmärke, det ärdär tydligen ingen som är beredd att svara på där måste ju finnas funderingar kring det ämnet annars är det mycket mycket illa,

dina komentarer lämnar jag därhän.

B

Byggare Bob

Guest

Det ligger nästan alltid ett uns av sanning av det det som skrivs men jag har ändå uppfattat att diskusionen förs med glimten i ögat och en stor portion ironi.
Bra om man kan inse detta och inte ta allt på blodigt allvar.

Nu är våren på gång, snödroppar och vintergäck står i blom och Talgoxen har börjat sitt "sågande"- då är det tid att vara lycklig!
:):):) Heja Kabe!

Senast redigerad av en moderator:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Jag ville ha svar på varför det är så negativt med svenska prudukter det är gäller inte bara husbilsmärke, det ärdär tydligen ingen som är beredd att svara på där måste ju finnas funderingar kring det ämnet annars är det mycket mycket illa, hej Lasse här 6977
Det ska väl vara priset då , annars har vi väl inte så mycket Svenskt kvar ,bättre kvaliete? nja det är nog marginellt , gynnar sverige o arbetet här kan väl vara bra , men dom personalkrävade jobben görs utomlands iallafall, svenskt bacon tex,föds upp o slaktas här ,röks även här ,skickas till polen för skivning o tärnas ,pkt i scan,ica eller någon annans påse och kommer tillbaks ,

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

vi har inte så mycket svenskt kvar ger det inte en tankeställare, vem skuld är det att det har gått på det viset, med dom åsikterna så skulle jag be om ursäkt utom lands här kommer en av alla värdelösa svenskar som inte duger till att tillvedrka något med kvallite jag skulle känna det så.

T

Teddi

Guest

vi har inte så mycket svenskt kvar ger det inte en tankeställare, vem skuld är det att det har gått på det viset, med dom åsikterna så skulle jag be om ursäkt utom lands här kommer en av alla värdelösa svenskar som inte duger till att tillvedrka något med kvallite jag skulle känna det så.

den här tråden lägger ja under kategorin (roligt).varför skulle vi inte kunna ha det? de har väl aldrig varit så mycke insändare i ett ämne under så kort tid, nä,,fortsätt ock le o var glad.sen e de ju inte alla förunnat o köra omkring med två chassin på en gång,,:D

F

F.d. 2577

Guest

Jag fattar inte ett dyfft. Är det en förtäckt marknadsundersökning? Hur kan du säga att vi inte vill ha svenska varor? Exempel, De senast 40-50 åren har de mest sålda bilarna i det här landet varit svenska. Vitvaror som Electrolux och Cylinda, har tillverkats i sverige under urminnes tider.

Men VI konsumenter har inte råd (eller vill inte) betala för svensktillverkat, så då köper man upp utlänska företag i hela världen och tillverkar produkterna där. Fördelen för bolagen är att man får en större marknad och inte behöver redovisa sina vinster i Sveige.

Så här är det över hela världen, om du köper en tysk bil, så kanske du tror att sen är tysk, ok den kanske monteras i tyskland, men går man ner på komponentnivå är den internationell.

Så än en gång vad tjänar tråden till?
Leffe

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Jag fattar inte ett dyfft. Är det en förtäckt marknadsundersökning? Hur kan du säga att vi inte vill ha svenska varor? Exempel, De senast 40-50 åren har de mest sålda bilarna i det här landet varit svenska. Vitvaror som Electrolux och Cylinda, har tillverkats i sverige under urminnes tider.

Men VI konsumenter har inte råd (eller vill inte) betala för svensktillverkat, så då köper man upp utlänska företag i hela världen och tillverkar produkterna där. Fördelen för bolagen är att man får en större marknad och inte behöver redovisa sina vinster i Sveige.

Så här är det över hela världen, om du köper en tysk bil, så kanske du tror att sen är tysk, ok den kanske monteras i tyskland, men går man ner på komponentnivå är den internationell.

Så än en gång vad tjänar tråden till?
Leffe
Ja inte vet jag men 155 svarande visar att någon nytta gör den

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025

Vi har två slideouts på våran buss och det tycker vi är fullt tillräckligt för oss, det är gott om plats. Om du vill se så finns det några bilder under våran buss,

Senast ändrad:
F

F.d. 16087

Guest

Och jag som hela tiden har trott att det var en FIAT jag har kört.
MVH. Gunnar S:twitcy:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

tror du att det hade blivit så mycket skriverier öm det hade varit et tyskt bilmärke som varit på tråden likadant, jg tror inte det för Kabe väcker mer känslor hos dom som hatar sverige och svenska produkter, att folk som äruppvuxna i sverige och vet vad svensk industri har betytt utomlands kan vara så negativ till svenska produkter, för jag tror inte det bara är skämt där är lite allvar, och framföralt avund dett är inte bara husbilar det är på all svensk tillverkning varför har det blivit sån utveckling i landet bland svenskar det förekommer inte i andra länder, att man ser ner på sin egen produktion, jag är ingen Volvo ägare men jag gläds ändå åt framgångarna för märket och jag vet innerst inne att dom är ett strå vassare än andra och det går igen i andra produkter kann jag köpa svenskt så gör jag hellre det, ta upp en liknande tråd på ett tyskt husbils märke och se om det blir samma negativa reaktioner.

mvh Bertil

BeRoka

Om jag förstår dig rätt så anser du att folk orättvist kritiserar Kabe och svenskt här i forumet?

Jag håller faktiskt inte med dig där.
Det jag tror du ser är nog inte så mycket kritik mot just Kabe och det svenska. Det är nog mer en reaktion över den totala fanatism som verkar råda bland en del märkesägare. Speciellt då kanske bland dem som äger svensktillverkade husbilar (ingen nämnd..:D).

En del av dessa fanatiker tycks ha bestämt sig för vad som är bäst och verkar inte vara mottagliga alls för andra alternativ eller ens jämföra med andra bilar. Man kan få intrycket att hörselskydden och skygglapparna sitter fasttejpade.
Jag är övertygad om att vi gör bra produkter av hög kvalitet här i Sverige. Kabe hör med största sannolikhet också till den kategorin tillverkare men tyvärr blir ju inte produkterna alltid bättre än andra bara för att de är svensktillverkade och för att vi gärna önskar att det skall vara så..

Sen var mitt tidigare inlägg givetvis skrivet med glimten i ögat.
Hur skall jag kunna hävda att Kabe inte är en bra bil och att exempelvis min är bättre ? Jag har ju ingen som helst erfarenhet av Kabe..
Inte av många andra bilar i klassen heller.
Det finns säkert fler därute med mycket begränsad erfarenhet av andra märken.
Så även du BeRoka om jag förstått det rätt ;).

För att skicka på lite mer ved på den här roande brasan så vore det ju kul att se en lite mer konkret lista på exakt VAD det nu är som gör de svenska bilarna så unika jämfört med exempelvis en ”tysk” i samma storleksklass.

Någon?

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

För att skicka på lite mer ved på den här roande brasan så vore det ju kul att se en lite mer konkret lista på exakt VAD det nu är som gör de svenska bilarna så unika jämfört med exempelvis en ”tysk” i samma storleksklass.

Någon?

Ingenting!

F

F.d. 3337

Guest

Förvånar mig att några tar denna tråd på så stort allvar att de riskerar både högt blodtryck och infarkt.
Fatta att tråden är skriven med glimten i ögat och så även de flesta svar.

Hasse

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Roger67

Någon lista orkar jag inte med att göra, men kilopriset borde väl vara ganska unikt.

Godmorgon till alla och en trevlig dag önskar P-zon som just passerade Trandansen
mycket HB på plats, många olika märken kul med variationer.

Ps Tranerna ser faktiskt ganska lika ut svenska el osvenska :rolleyes:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Förvånar mig att några tar denna tråd på så stort allvar att de riskerar både högt blodtryck och infarkt.
Fatta att tråden är skriven med glimten i ögat och så även de flesta svar.

Hasse
Är där någon som fått infarkt av diskusitionen he he

F

F.d. 52945

Guest

Hej!

Någon som sett den senste statistiken för mest sålda husbilar jan-feb??
Var ligger Kabe?;)
Pilot

F

F.d. 50215

Guest

Kabe är bra men kanske inte bäst.Bara bäst för den som äger den.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen