• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: Kabe e bäst

Hej!

Någon som sett den senste statistiken för mest sålda husbilar jan-feb??
Var ligger Kabe?;)
Pilot
Det är ju faktiskt så att de flesta Kabe ägare använder sina bilar under dom månaderna
finns alltså ingen tid för affärer.
Och nya kunder går på beg sidan pga kilopriset så är det bara.

En fortsatt trevlig dag i det goa vädret
P-zon

H

hianders

Guest

Pilot! Enl Allt om Husvagn & Camping´s statistik om nyregistreringar i januari 2011 så är

Bürstner 11 (2010 2 st)
Dethleff 7 (2010 7 st)
Kabe 5 (2010 3 st)
Adria 3 (2010 1 st)

Det finns tydligen något som heter Branschdata (statistikleverantör) som handlar om försäljning av husbilar.

fru hianders/Inger

H

hianders

Guest

Ackumulerat dec 2010 vad gäller nyregistreringar är följande

Adria 477
Bürstner 421
Dethleffs 297
Kabe 216

Så, vi får väl se vad som händer längre fram 2011.

Inger/fru hianders

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Roger67

Någon lista orkar jag inte med att göra, men kilopriset borde väl vara ganska unikt.

Ja det stämmer säkert om kilopriset.:p:

Sen tror jag nog inte att du skulle behöva anstränga dig alltför mycket för att göra en lista.
Det skulle nog gå fort... och den skulle nog bli kort :D

F

F.d. 52945

Guest

Jag läste i husvagn/campings senaste nummer att de gjort en jämförelse om husbilar kan stå ute ( under nollan ) och hur länge en 11 kg gasolflaska varar i denna kyla, Nordic husbil och kabe husbil 4 dygn...min Burstner Ixeo 664 3-1/2 dygn med konstant minus grader ( -3,-7) luftburen värme och jag har använt dusch, kyl, och spis hela tiden ( 2st pers) jag har haft ca. 21-22 plus inne i bilen och ingen el endast elverk för att ladda batterierna!

Jag undrar, kan man även kalla min Burstner för vinterbil då, fast den är några hundra tusen billigare än Nordic och Kabe?

Jag förmodar att man inte köper dessa bilar endast för vinteregenskapernas skull!

:confused:;)
Pilot

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Jag läste i husvagn/campings senaste nummer att de gjort en jämförelse om husbilar kan stå ute ( under nollan ) och hur länge en 11 kg gasolflaska varar i denna kyla, Nordic husbil och kabe husbil 4 dygn...min Burstner Ixeo 664 3-1/2 dygn med konstant minus grader ( -3,-7) luftburen värme och jag har använt dusch, kyl, och spis hela tiden ( 2st pers) jag har haft ca. 21-22 plus inne i bilen och ingen el endast elverk för att ladda batterierna!

Jag undrar, kan man även kalla min Burstner för vinterbil då, fast den är några hundra tusen billigare än Nordic och Kabe?

Jag förmodar att man inte köper dessa bilar endast för vinteregenskapernas skull!

:confused:;)
Pilot
Ett dygn med minusgrader inne i bilen kan vara skillnaden mellan liv och död. :swoon:
P-zon

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Förstår inte vad du menar P-zon? Jag har haft min bil stående hela vintern med minusgrader och det är ingen som har dött........

Du kanske menar att man bor i bilen när man har minusgrader i den, då följer frågan "Varför då?" Eller så kanske du menar att man är ute i snöstorm, blir stående i 4 dygn utan att någon kommer till undsättning och man undrar då "Hur sannolikt på en skala är det?"

Vad jag vet ingår inte husbil (inte ens Nordic och Kabe) i överlevnadskit för fjällen, och i "Collins GEM SAS Survival Guide" är de inte heller omnämnda.

F

F.d. 16087

Guest

Man kanske skulle ha värmeväxlare på ventilationen.
För det är med största sannolikhet där vi har den största värmeförlusten.
MVH. Gunnar S

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Pilot

Inte alldeles lätt att svara seriöst på ett kanske lite långsökt skämt från min sida
Men så här tänkte jag, hur långt räckte 1 p11 gasol i minusgrader var ju frågan
Kabe och Nordic 4 dygn
Burstner 3 dygn skillnad 1 dygn extravärme för de två första bilarna som naturligtvis
bjöd in Burstnergänget när deras gasol var slut så var ju problemet löst, tänkte jag inte på först natuligtvis ska man hjälpa varandra i nöden.
Dom kanske tom blev vänner.

mvh P-zon :)

T

Teddi

Guest

Precis så e de gunnar, kroppsvärme gör underverk, vi hade en för högt placerad säng, men med lite kroppsvärme o obetalt arbete så sjönk denna säng en halvmeter, i ock med detta blev ett fotsteg ledigt därav ja nu kan gömma undan en o annan butelj,,:D

F

F.d. 25310

Guest

Snikarn

Ok Kabe är en riktig fin bil
Jag ger mig..

C

F

F.d. 25310

Guest

då kanske man kann föra en seriös diskuition uta dumma komentarer.

Bli medlem först, sen kan du kommentera, och stava riktigt.

C:rolleyes:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

då kanske man kann föra en seriös diskuition uta dumma komentarer.

Bli medlem först, sen kan du kommentera, och stava riktigt.

C:rolleyes:

Nylind,

Den var väl ganska onödig?:mad:
Mig veterligt är det fortfarande ok att bara vara ”intresserad”.

Sen har vi väl alla våra styrkor och svagheter. Det viktigaste är väl ändå att vi förstår varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen