• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

750 modellen fins med garage och även 700 modellen där fins fler modeller nu än för fem år sedan det är väl inte konstigt tyskarna har fler modeller att välja bland dom är ju större tillverkare, det sägs att burstner tillverkar kabes årsproduktion på en dag kabe är rena hantverket det ser man när man besöker fabriken och då brukar det gynna kvalliten, jag har varit på fabriken flera gånger även på cabby, dom gorde oxå en utmärkt bil den hade jag på gång innan kaben tyvär tyvär lyckades dom inte hålla igång där gick sverige miste om en fin produkt tänker ni alldrig så.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

750 modellen fins med garage och även 700 modellen där fins fler modeller nu än för fem år sedan det är väl inte konstigt tyskarna har fler modeller att välja bland dom är ju större tillverkare, det sägs att burstner tillverkar kabes årsproduktion på en dag kabe är rena hantverket det ser man när man besöker fabriken och då brukar det gynna kvalliten, jag har varit på fabriken flera gånger även på cabby, dom gorde oxå en utmärkt bil den hade jag på gång innan kaben tyvär tyvär lyckades dom inte hålla igång där gick sverige miste om en fin produkt tänker ni alldrig så.

:wideeyed:menar ni att Bürstner har sämre kvalitet för att de har bättre effektivitet?:confused:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Det skulle varan mycket intresant att besöka alla tillverkarna av husbilar jag har besökt dom svenska flers gånger, men det är naturligtvis svårare med utlänska eller ni är inte så intreserade av att se tillverkningen det räcker inte att se dom på mässor där är juen färdig produkt det är inte sak samma, jag har varit på samtligga mässor på elmia det skulle väl vara en enorm upplevelse en träff hos någon tillverkare och se tillverkningen från grunden, eller ni är inte så intreserade det hade varit något för klubben att ordna en sådan träff.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Det hade varit mycket intressant. Du kanske kan tänka dig att ordna en sådan träff? men då måste du först och främst bli medlem i klubben. :wink:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

det borde klubbledningen kunna ordna dom måste ju ha mer inflytande på tillverkarna återfösäljarna borde med kunna medverka det gör vår återförsljare i skåne vi har bussresor vart år.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Träffarna i klubben ordnas alltid av medlemmarna. Gå med i klubben så ser du hur det fungerar.

F

F.d. 53061

Guest

Det är tur att man har Mc Louis för nu till sommaren skall vi åka ner med
Mc Louis klubben till italien ock få se på tillverkningen av Mc Louis.
(PS Bror min om du läser det här så blir du väll sugen på att sälja din gamla kabe)
Markko.:yes::spinny::wub:

F

F.d. 53061

Guest

Jag är med i 5 klubbar förnärvarande det räcker till.
F-N då ligger jag efter jag är bara med i tre men det finns säkert några fristående klubbar man kan gå med i.Allt för att förgyla husbilslivet. ursäktata stavningen lite whisky i dag
Markko. :wub:

M

mtb bengt

Guest

Kör en tripp i EUROPA och besök deras fabriker
alla Tyska husbils fabrikat har visning av si tillverkning
Kabe är väl ingen hel Svensk tillverkad husbil
100 tals komponenter importeras
Den nya integrerad husbilen är till stor del
en Adriatc

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Hur kan du veta det är du kunnig på det området även om det fins en del utlänska delar tex alko chasit så tillverkas den i sverige och det gör förövrigt delar till alkoshasit oxå, förövrigt så har tyskarna upptäckt svensk kvallite dom instalerar alde panna mer nu och det är en svensk produkt så sverige kann tillverka kvallitetsgrejor fast det bär imot för er att erkänna det, för det är väl inte så att ni inte kann dett, vad är det som kommer dig att tro att kabes intigrerade husbil är en adria det kann likaväl vara tvärt om så är det på husvagns sidan adria vagnen har fått en helt annan kvallite sedan kabe tog hand om den och börjde påverka byggandet den har ökat försäljningen avsevärt, och dom samarbetar även på husbilarna så det skulle lika välkunna vara tvärt om.

F

F.d. 9318

Guest

Markko har man en kabe så blir det en kabe igen.Enligt trådskaparen är kabe bäst och jag håller med. :spinny:Ps din storebror:twitcy:

Pia o Kid

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
18802
Medlemskap
2025

Vad är det här???? Varför är just Kaben på tapeten?? Är alla avundsjuka eller vad handlar det om?? Nu blev jag ordentligt besviken på inläggen. Gemytligt? Jo, pyttsan!
:aja:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

JAG VET ATT DET FINNS EN ANNAN BIL SOM HETER RAPIDO INGET STÖRRE FEL PÅ DENNA LYXBIL KAN HA FEL MEN DET ÄR INTE TROLIGT MVH HÅKAN
:twitcy:

F

F.d. 11293

Guest

Hur kan du veta det är du kunnig på det området även om det fins en del utlänska delar tex alko chasit .....

har funderat ett tag på varför heter det alko chasit?
jag tycker inte de namnet passar på en husbil
:D

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Däför att det tillverkas av alko kober i tyskland det är ett lågbygt shassi med bättre fädrins egenskaper, än vanliga bladfjädrar det har bredare spår vidd som ger bättre väghäållning, det används i dag av många husbils fabrikanter som har lite större krav än andra, många husvagnar bla annat svenska Cabby använder det, alko har även en filial i göteborg de utvecklar många lösningar för trafik säkerheten,
där är mycket att skriva om det hoppas att du är nöjd med detta svaret.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag undrar vilket rödvin som passar bäst till alko-chassit? En Bourgonge kanske? (jag kan inte stava på franska ser jag) :twitcy:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Alko shassit axepterar jag men rödvinet avstår jag mer än gärna ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen