Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej på er, fint med alla synpunkter ochh erfarenheter i forumet. Var till Jula i Norrköping idag och köpte det stora överdraget. Kostade 995:- art nr 619301. Vår bil är en Nexo 6.80 lång plus cyckelställ. förstår att det kan bli lite över, men hellre det då än att det stramar och brister i någon söm. Ni som har erfarenhet sedan tidigare år, hur går man enklast tillväga vid täckningen. drar över det framifrån-bakifrån eller från sidan? Det stora är ju rätt tungt.
Skall bli intressant och se hur det fungerar i vinter, lite skyddstäckning för att skydda mot nötning både på överdraget och bilen går nog åt. Men vi har nära till bilen så det är lätt att hålla koll.
Hans L
Då borde jag klara mig med den lilla. Min bil är 6,45 lång + cykelställ. Med överslafen är den 3,15 hög. Är det ingen som har järnkoll?Det var förståndigt att du köpte den minsta storleken. Trots att min bil är 7 meter och har alkov hade jag nog klarat mig med den minsta. Jag har också funderat över stropparna med kardborrefilt men inte kunnat lura ut vad de skall vara till. Eftersom det inte fanns någon beskrivning får vi be andra klubbmedlemmar om hjälp med en förklaring.
Då borde jag klara mig med den lilla. Min bil är 6,45 lång + cykelställ. Med överslafen är den 3,15 hög. Är det ingen som har järnkoll?
/Roggan
Du har inte lust att dela med dig av uppgifterna? Jag fick till svar att titta på deras hemsida.Jag ringde Julas kundtjänst/produktinformation 0511-342000 och fick där måttuppgifter på längd, bredd och höjd på de olika överdragen.
Roadglider
Du klarar dig gott och väl med det lilla! Min bil är 7meter lång och 3.03 hög och det stora är för stooort!Då borde jag klara mig med den lilla. Min bil är 6,45 lång + cykelställ. Med överslafen är den 3,15 hög. Är det ingen som har järnkoll?
/Roggan
Jag svarar mig själv.Du har inte lust att dela med dig av uppgifterna? Jag fick till svar att titta på deras hemsida.
/Roggan