Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Igår körde jag runt på Costa Brava och kollade lite och i morse vaknade jag i Sant Feliu de Guixols. Jag var den ende som stod åt rätt håll på ställplatsen. Alla andra stod fel och en del måste använda klossar därför.
Visa bilaga 76086
När jag körde in på platsen uppmanade min granne mig att ställa mig närmare hans bil för annars skulle det komma någon annan och tränga sig emellan våra bilar. Det var nog första gången jag hört något sådant.
Vattenmojängen gör mig lite brydd! Tydligen är det meningen att man ska hämta vattnet i den övre kranen. Den saknar gänga vilket däremot den undre kranen har. För mig borde det vara tvärtom.
Visa bilaga 76087
Vid ställplatsen i Platja d'Aro, som hade flyttat på sig lite, så fanns dessa sköna växter som man ser lite här och var.
Visa bilaga 76088
Jag har ingen brådska till Portugal. Solen skiner som bara den och endast Gud vet var jag hamnar idag. Jag vet det inte! Jag stannar här ett tag till antar jag och samlar kraft och mod inför konfrontationen med Barcelona som ligger ivägen när man vill vidare söderut. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska använda motorvägarna runt stan eller om jag ska köra rätt in i den och kolla lite på la Sagrada Família bl.a.. Jag har en plan.... en äkta abbrovinsch i tankarna men jag vill inte avslöja den nu.
Jappe
Är inte det havet därborta? Medelhavet?
Visa bilaga 76113
Jo, det är det. Om man skulle ta ett morgondopp? Njae, det är nog bara 23 -24 grader!
Visa bilaga 76114
Bra ställplats med egen strand!
Visa bilaga 76115
Avundsjuka?
Jappe
Aha! När kommer ni till Santa Pola? Finns det några svenskar där nu?
Jappe
Avundsjuka?
Jappe
Är inte det havet därborta? Medelhavet?
Jo, det är det. Om man skulle ta ett morgondopp? Njae, det är nog bara 23 -24 grader!
Bra ställplats med egen strand!
Avundsjuka?
Jappe